Gå til innhold

Fosterforeldre...


nuttegull:)

Anbefalte innlegg

har dere eller kjenner dere noen fosterforeldre som har fått hjelp til å betale barnehage/dekt barnehageplass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest FinogFjong

I fosterhjemsavtalen du/dere signerer med det lokale barnevernet skal dette stå omtalt. Meg bekjent kommer dette "utenom" ordinær godtgjøring, og skal dekkes av barnevernet.

Men dersom det er lokale varianter, sjekk avtalen dere har signert. Det SKAL komme frem der hvilke utgifter dere skal dekke og ikke. Det er vanlig at både bhg, SFO, ekstra helseutgifter som tannlege, briller, regulering etc blir dekt utenom vanlig godtgjøring.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.da skal jeg ringe å sjekke dette opp,for vi har søkt men de sier nei til å dekke det,men har hørt at dette kan dekkes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et fosterbarn som går i barnehage. Barnevernet dekker barnehageutgiftene. Det har de gjort hele tiden og det har aldri vært et spørsmål om det. Vi har faktisk aldri sett de regningene, de går direkte til barnevernet. Trodde det var helt vanlig, jeg?

 

Er dere helt ny som fosterfamilie? Akkurat fått fosterbarn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ringt å sjekke. å de som sitter i nabo kommunen som har endel å si om dette sier at vi burde absolutt fått dekt barnehage,å om de i barnevernet sier nei hær vi bor så skal di ringe å årdne opp.

Vi var oppe på barnevernets kontor i dag,men de sier fortsatt nei,men har ikke lest gjennom kontrakten vi har skrevet dær det står at dette skal dekkes dersom vi begge er i jobb å barnevernet mener at det er til barnets beste å gå i barnehage (noe de har sagt)

 

Blir så trist å lei.

Vi må bestandig krangle for å få hjelp til ting hær.

 

Jeg søkte også på hjelp til litt av tingene å klærne barnet må ha når hun begynner + at vi trenger vogn,bil stol og en egenandel som må betales på 1000 kr,

 

Vi har kjøpt hus for å ha soverom nåkk,bil har vi nettopp kjøpt dær vi måtte låne penger av mamma,å alt som vi har kjøpt til barnet før som barnevernet skulle dekke,måtte vi handle først åsså kunne de betale det 1-3 mnd senere ( de er volsomt trege) når de hadde fått kvitering

 

du som spør hvordan det er å være fosterforeldre???

 

Det er kjempe deilig :)

 

Vi har ei jente på 1 år og 2 mnd.

Fikk henne ved fødsel (var med på fødselen)

 

Er bare 24 år så det er vårt første fosterbarn,men er vant med både avlastningsbarn og fosterbarn fra jeg bodde hjemme hos mamma og pappa :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...