Gå til innhold

Ang. baby med feber

Huldretussa ' en av hver sort'

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker ikke helt det der med baby og feber.. Snuppa på 6,5 mnd har feber å¨39.7. Har hatt feber et døgn nå, men ikke like høy hele tiden..

Mener jeg så et sted om hvor lenge man kunne la det gå før man kontakter lege. Noen som husker denne tommelfingerregelen?

(Er ikke tenner, og har ingen anelse om hva det kan være)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tre dager har jeg fått beskjed om.

Men om feberen blir veldig høy, så er det sikkert ikke så dumt å ringe lege for å høre.

Kommer jo selvsagt an på allmenntilstanden og :)

God bedring til jenta di :)

Skrevet

Almenntilstanden er viktigere å vurdere enn feberen. Dvs. spiser og drikker hun ikke? Er hun slapp eller apatisk? Kontakt lege hvis hun har dårlig almenntilstand. En så liten baby skal man ihvertfall ikke nøle med å gå til legen med hvis man er usikker.

Skrevet

Hun var slapp og sutrete i går, og ville ikke ha mat bare pupp. Gav henne en paracett på natta, da roet hun seg og sov godt. Har vært mye bedre allmentilstand i dag, men høy feber igjen i ettermiddag/kveld. Tenkte å se ann formen i morra.. Bare inbilte meg at det var en tommelfingerregel på hvor lenge man kunne se det an før man burde kontakte lege..

Skrevet

Som sagt, er ganske sikker på at om feberen varer i mer enn tre dager uten noen åpenbar årsak, så skal man kontakte lege.

Men du kan berolige deg med at dersom det skulle være noe farlig, så hadde det ikke hjulpet noe særlig med paracet :)

Skrevet

3dager ja..Satser på det gir seg før det. Tror pappa'n er litt mer stresset enn meg når det kommer til slikt. Men har vel litt med hvordan vi er vokst opp;) Mamma var alltid rolig og tok oss knapt til legen om vi hadde slått hull i hodet (satt på spissen alstå) mens moren hans er noe mer hysterisk..

Takk for svar jenter!

Skrevet

Gi henne så mye pupp hun bare vil ha, maten er det ikke så farlig med så lenge det ikke er lenge av gangen. Tilby vann på flaske også.

Det er ganske normalt at de har feber noen dager, og når den er såpass høy kan du godt gi paracet hver 4. - 6. time. Så lenge hun får i seg væske, har våte bleier og ikke blir trøtt/borte går det nok veldig fint. Er du urolig ringer du legen, uavhengig av hva andre mennesker syns :)

Skrevet

Haha, akkurat samme her!

Jeg er superhysterisk, mens han er roligheten selv :)

Jeg: hysterisk mor, han; ganske så laidback mor.

Så er nok en sammenheng der ja :)

Igjen, god bedring, og god natt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...