Gå til innhold

Har jeg innbilt svangerskap eller noe??


bropendleren

Anbefalte innlegg

Hei.

Hva mener dere?

 

Symptomer:

* stor/oppblåst mage over flere uker, mest om kvelden

* tisser oftere.

* Treg mage

* liten kul nedert i magen, men generelt stram mage

* daglige murringer

* vondt i korsryggen, ca som ved mens, men hele tiden nå

* litt småkvalm innimellom

* veldig ømme/voksende bryster (som har gitt seg nå)

* synlige blodårer (ikke hatt sånn før)

* beina sovner etter kort tid hvis jeg krysser dem

* "strek" fra navlen og ned (husker ikke å ha hatt det før)

* trøtt

* lagt på meg ca 1 kilo

* liten lyserosa blødning ca uke 4

 

MEN... negativ graviditetstest (senest for noen dager siden) og mensen kommer som vanlig. Prøver å overbevise meg selv om at jeg ikke er gravid, men klarer det ikke mange timer av gangen.. Man hører jo om folk som er gravid lenge uten å vite noe... Kan det bare være at min kropp har glemt å produsere HCG??

 

Er 11+4 hvis jeg virkelig er gravid.

Føler det blir dumt å ringe legen for å finne ut om jeg er gravid, fordi jeg føler det sånn, når jeg har normal mens og negativ test...

 

Noen med lignende erfaringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen lignende erfaring men mye kan gå på psyken også. Så lenge du har mensen så har du jo egentlig svaret ditt der. Hvorfor heller ikke teste til neste eggløsning? Man kan bli kvalm og uvel av å gå å tenke hele tiden også, det vet jeg med meg selv. Uff, håper det klaffer for deg snart :) Er ikke noe godt å gå sånn. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går faktisk ann å være gravid uten hcg i urinen.

har ei venninne med samme symptomer som deg, men med negative tester. Og hun tok maaaange. Hun hadde også en menstruasjon. etter tre mnd gikk hun gråtende til legen for var sikker på at hun hadde livmorkreft eller noe, kjente jo også at magen vokste.

Hun fikk ultralyd og der var det et 16 uker gammelt foster. Så ja, det er en liten mulighet for det=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

negativ test og mensen kommer som vanlig.....vil si du har svaret ditt der jeg da men....utrolig hva man kan få kroppen til å kjenne hvis man virkelig ønsker noe sterkt nok....

 

husker være prøve perioder..følte meg gravid hele veien omtrent for jeg hang meg sånn opp i det....men er du så usikker ville jeg tatt en tur til legen og få han til å sjekke om du har forstørret livmor osv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mest ut som ønsketenkning desverre...

 

Hvis du er skikkelig opphengt i å bli gravid, eller leter etter graviditetssymptomer, så tror jeg jo at du kan finne det i hver minste lille ting, og tilogmed "produsere" de selv...

 

Mener ikke å være slem altså, men ta deg heller en tur til legen for en skikkelig sjekk, isteden for å overanalysere kroppens små forandringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Jeg er ikke aktiv prøver, men etter en upser i mai, var jeg veldig spent på om jeg fikk mensen som vanlig i juni, og det gjorde jeg. Så fra da av, så var jeg egentlig helt avklart med at jeg ikke var blitt gravid, men en eller to uker senere snek tvilen seg inn allikavel, fordi jeg fikk flere og flere symtomer. I juli kom mensen igjen som den skulle, men hverken symptomene eller tvilen forsvant ikke av den grunn. Og det er jo nettopp historier om folk som halvveis inne i svangerskapet finner ut de er gravide som gjør at tvilen blir holdt ved like...

 

Ja ja, det vil vel vise seg... Eller jeg kan ta meg sammen og ringe legen.. Føler meg bare litt dum..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei det er ikke alle som får hcg i urinen. har et søsken barnsom trudde at ho va gravid tok ett par gravidtester alle negativ, dro til legen han sa oxo det at ho ikke var gravid. dette ble gjentatt mange ganger i løpet av noen mnd. så fikk ho kraftig ondt i magen å det bar rett til akutten der beskjeden var følgene : du har full åpning, du skal rett opp på føden.

ru om ikke sjokket var stort nok for ho men ho va så gla at ho hadde hatt rett heile tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...