Gå til innhold

hjelp, 3 klumper bak øret:(


Tryne_ nr.3 på vei

Anbefalte innlegg

I går fant jeg 3 svæææææææææære kuler som ligger oppå beinet bak ene øret. To av de ligger direkte oppå beinet på skalen bak øret, den tredje litt oppforbi. de er vonde og ømme å ta på. jeg blir jo sef kjempe redd. Noen som har opplevd lugnende?? tenker jo fader meg kreft med en gang jeg:( kan ikke si at jeg tror jeg har hatt disse særlig lenge i og med at jeg ikke har kjennt de før nå: er som om de har dukket opp fra det blå. Hovne lymfekjertler, fettklumper osv...??? Håper noen av dere har opplevd det samme, for dette r ikke kjekkt:(

 

Skal til lege på mandag, men jeg kvir meg:(

 

PS: Klumpene er så store at jeg kan se det buler ut på utsiden

_________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

 

Jeg fant en slik en på beinet bak ene øret på yngste jenta mi da hun var ca 1,5år... jeg også ble kjemperedd...!

 

Men det viste seg å vere en lymfekjertel :) Ble borte etter et par uker.

Nå skal jeg ikke si at det er det du har fått, men hørtes kjent ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når lymfekjertlene hovner opp pga kreft, gjør de ikke så vondt som når det har vært en infeksjon (forkjølelse, halsbetennelse, infisert sår/kvise osv i ansikt/hals/hode).

Jeg fikk selv en kjempekjertel i lysken pga et pitte lite utslett på ryggen.

Så, har du hatt/ har en infeksjon av noen slag, trenger du ikke være så altfor bekymret. Husk, selv små ubetydelige infeksjoner kan gi hovne lymfer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

håper du har rett. jeg har ikke hatt noen infeksjon, men nå i dag merket jeg en LITEN (å da mener jeg en liten) tendens til sår hals. Så kanskje kjertlene ble forstørret pga dette i forkant av symptomene av vond hals. Ikke vet jeg. men jeg håper det er dette som er grunnen:(

 

Skal til legen i morgen, så oppdaterer da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...