Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 Barnet våret er 1 år, og jeg kjenner at jeg ønsker meg en til Tenker på å foreslå for mannen å begynne å prøve å bli gravid etter jul. Så, hva mener du er den ideele alderen mellom søsken?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #2 Skrevet 6. august 2010 De fleste psykologer mener at det bør være rundt to og et halvt til tre år mellom søsken. På den måten får alle barna vært ordentlig baby før nestemann kommer. Jeg får to år og to måneder mellom mine, for her tikker klokka så vi måtte skynde oss. Det går sikkert greit det også. Eldstemann har begynt med pottetrening og gleder seg til å få en liten babysøster.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #3 Skrevet 6. august 2010 Det er som første anonym sier 2,5 til 3 år mellom. Vi har 2 år 6 mnd og 14 dager mellom våre to )
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #4 Skrevet 6. august 2010 er 14mnd mellom mine, går helt fint. men om jeg hadde kunnet bestemme 3-4 år. Da er man ferdig med babytid,bleier etc med nr en før nr to skal i gang
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #5 Skrevet 6. august 2010 Feil, psykologer mener det bør være før 1, 5 år eller etter 4 år:)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #6 Skrevet 6. august 2010 Jeg gjetter på at det finnes opptil flere psykologer der ute som har ulike meninger ang dette.
Mammarama=) Skrevet 6. august 2010 #7 Skrevet 6. august 2010 Mellom mine to eldste er det 20 mnd.. Det har vært super greit, ingen sjalusi.Eldste sov forsatt på dagen, så da ble det tid til litt husligesysler også.. De leker veldig bra i sammen.. Mellom nr to og tre er det 2 år og 11 mnd... Forsatt ingen sjalusi..Men da har de to eldste hverandre å leke med..Og de hjelper meg mye, er så stolte og omsorgsfulle overfor lillesøstera. Men personlighetene spiller nok og en rolle.. For oss har det vært veldig fine aldersforskjeller, men så har jeg ikke prøvet noe annet heller...
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #8 Skrevet 6. august 2010 Vi har 2 år mellom våre, og det var ganske slitsomt de første måndene, men de har veldig mye glede av hverandre nå som de har blitt 2 og 4 år, og storebror passer godt på lillebroren sin:) Nå venter vi nr. 3... Det blir nesten 3 år mellom minstemann og babyen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå