Gå til innhold

Mulig jeg driter meg ut, men hva er lav karbo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan forklare en stakkar dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

diett der du spiser enten veldig veldig lite av karbohydrater.. alt som inneholder sukker er fyfy. kake, godteri osv.

lite potet, pasta, ris eller ingenting .. bytter det ut med salat, grønnsaker, osv. mye rein fisk og rent kjøtt ..

www.lavkarbo.no :)

Skrevet

I den sammenhengen det er brukt her: helt friske mennesker som lever på diabeteskort i håp om å gå ned noen kilo.

Det fungerer i den grad man greier å kutte ned på kaloriinnholdet samtidig...

Skrevet

kroppen går til slutt inn i ketose. så kroppen forbrenner rent fett. man skal spise mye fett. sunt fett selvfølgelig.

jeg gikk på ketolyse. 15 gram karbo om dagen.

til slutt mistet jeg sultfølelsen og måtte minne meg selv og tvinge meg selv til og spise så kroppen ikke skulle gå i sparebluss

Skrevet

Uff det er så dumt når uvitende mennesker som anonym 21:35 blander seg inn idiskusjoner de ikke kan noen ting om.

Lavkarbo kost er å kutte ut raskekarbohydrater (sukker, poteter, hvit ris, lys pasta.) Man spiser mye fett i kosten når man går på lavkarbo. Det har hjulpet mange med vanlige livsstilsykdommer som fedme, hodepine, vann i kroppen, diabetes, hjerteproblemer, konsentrasjonsproblemer osv osv osv.

har ingenting med kaloritelling å gjøre.

Tenk deg et kosthold av det vi mennesker var tenkt til å spise før raffinert sukker og korn.

Kan lære mye inne på lavkarbo.no om du er interessert.

Skrevet

Nei da, lavkarbo er mer enn det. Ketose er en ekstrem form for de som trenger å tvinge kroppen sin til omlegging.

Dersom du spiste så lite karber/mat at kroppen går i sparebluss, så er det feil og du må endre på dietten din.

Skrevet

Anonym 21:35, mener du diabeteskost?? Det er jo det absolutte motsatte av lavkarbo. En diabetiker regulerer sitt blodsukker utfra inntak av raske og trege karbohydrater, helst i kombinasjon og sammen med insulin. En diabetiker som kutter karbohydrater vil etter ganske kort tid bli sprekksjuk, og det er kun diabetikere man anbefaler å ete karbohydrater i moderate mengder. Alle andre er anbefalt et kosthold basert på minst mulig karbohydrater. Selv DU har godt av det ;-)

Skrevet

Man unngår/kutter karbohydrater så langt det lar seg gjøre, noe som egentlig er lite gunstig. Ja, man går ned i vekt, men man vil yte dårligere på trening og få dårligere resultater om man ikke tilfører kroppen karbohydrater. Hvis kroppen ikke forbrenner karbohydrater vil den forbrenne fett, noe som er positivt selvsagt, men etterhvert vil også mangelen på karbohydrater tære på muskelmasse, noe som er mindre gunstig. Kroppen foretrekker å forbrenne karbohydrater fremfor fett. Det er tyngre for kroppen å forbrenne fett fremfor karbohydrater, og man vil dermed få mindre energi.

Men så kommer det an på hvilke karbohydrater man putter i seg. Om det er "raske" eller "trege". Raske tas lett opp i kroppen slik at blodsukkeret får seg oppsving, men vil derimot synke raskt. Trege tas ikke like fort opp, men holder blodsukkeret jevnt og trutt utover dagen.

Gunstige karbohydrater er for eksempel grove kornprodukter. Ugunstige kan være raffinert sukker. Men så har det seg slik at de fleste av oss får i oss for mye karbohydrater og for lite protein, derfor har denne trenden med å kutte karbohydrater kommet. Så de fleste tar ikke skade av å kutte ned på karbohydratinntaket. Øk heller protein-inntaket og tren mer. Da tåler også kroppen mer karbo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...