Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 ingen som vil gi noen tips til en liten oppfinnsom mor?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #2 Skrevet 6. august 2010 Er vel ikke så oppfinnsom selv, men dette spiser min på åtte mnd: Frokost: grøt og melk Lunsj: brødskive med leverpostei, frukt, melk Middag: Middagsglass eller hjemmelaget, most banan el avocado kvelds: Velling eller grøt og melk
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #3 Skrevet 6. august 2010 Når du lager hjemmelaget middag, hva lager du da? Takk for svar HI
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #4 Skrevet 6. august 2010 Hun er veldig glad i kyllingfilet, potet og mais (kyllingfilet og potet koker jeg før de moses, mais fra boks moses). Kyllingfilet, brokkoli og potet er også en hit. Du finner masse oppskrifter på nettet. Koker eple og pære, moser og fyller på glass. Glassene fryses, så tar jeg fram ett hver dag. Dette blir mye rimeligere enn Frutti. Hun elsker most avocado og most banan
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #5 Skrevet 6. august 2010 Vi kom aldri så godt i gang med den hjemmelagde maten, dvs pure-varianten. Det vi gjorde var å gi henne grønnsaker fra vår middag (disse var ikke saltet, og grønnsakene ble laget i steameren vår, ikke kokt i vann, siden vi kun bruker steamer til grønnsaker). De var godt kokt, så la vi de foran henne slik at hun kunne spise selv. Hun taklet biter helt til å begynne med, og likte best å spise selv, ville helst ikke spise fra skje så det var derfor vi begynte med dette. Det fungerte helt fint selv fra 7 mnd alder. Nå er hun 10 mnd og spiser alt vi spiser. Vi bruker ikke mye salt i maten, men den kan ha mye andre urter og f.eks indiske kryddere i seg. Hun liker alt :-) . Vi lager det meste av maten fra bunnen av, bortsett fra hvis det er jeg som er kokken :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå