Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 Leste på Skravelsiden for litt siden at sit-ups er bortkastet. Altså å ta f.eks 100-200 sit-ups, selv om det svir i magen på slutten. Jeg er noe uenig. Jeg begynte med sit-ups omtrent hver dag for ca 2 mnd siden, først 100, nå 150 (25 x 6 repetisjoner, tar ulik benstilling på hver repetisjon). Før dette hadde jeg knapt magemuskler. Nå har jeg gått inn 8 cm om midjen og 14 cm om det tykkeste på magen (har gått ned i vekt også altså, ca 5,5- 6 kg), og når jeg strammer magemusklene og trykker på dem synes i hvertfall jeg at de er knallharde. Men det er helt sikkert rom for forbedring og det har stått helt stille i over 2 uker nå på målene. Pluss at det nesten ikke kjennes i magen lenger før helt på slutten. Hva for øvelser kan jeg gjøre for at det skal ta mer igjen? Eller er det best å bare opprettholde slik jeg gjør nå?
tante grusom master of law Skrevet 6. august 2010 #2 Skrevet 6. august 2010 Situps er ikke bortkastet, men gjør forskjellige øvelser. Situps, skrå situps, heve senke beine, rett ned og til sidene med rette bein, albue mot motsatt kne etc. Se på mageprogrammer på youtube. Søk på pilates abs og gjør to timinutters program et par tre ganger i uken. Jeg har trent magen på denne måten, uten vekter i flere år og har tilnærmet sixpack. Trener mye kondisjon og styrke på kroppen, men aldri situps med vekter.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #3 Skrevet 6. august 2010 kombiner med store kjærneøvelser (feks knebøy, utfall, etc) da vil du fortsette nedover. Må desverrre trene de store muskelgruppene også, ikke bare punktmuskler for å få effekt
Sweet Amber Skrevet 6. august 2010 #4 Skrevet 6. august 2010 Bortkastet? Tullball, man får jo fine magemuskler, bedre holdning, det bidrar til sterkere rygg. Hmf, man kan ikke stole på alt som er skrevet... Du kan jo ta en titt her for å se på andre mageøvelser i tillegg. http://iform.nu/trening/styrketrening/mageakademiet/flat-mage-geniale-ovelser Du får sikkert mye ut av å trene den tverrgående og de skrå magemusklene i tillegg. Neste skritt for en som kan ta så mange situps er situps med vektskive på brystet:)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #5 Skrevet 6. august 2010 Situps er ikke bortkastet, men gjør forskjellige øvelser. Situps, skrå situps, heve senke beine, rett ned og til sidene med rette bein, albue mot motsatt kne etc. Se på mageprogrammer på youtube. Søk på pilates abs og gjør to timinutters program et par tre ganger i uken. Jeg har trent magen på denne måten, uten vekter i flere år og har tilnærmet sixpack. Trener mye kondisjon og styrke på kroppen, men aldri situps med vekter.
Regnbuens barn™ . Skrevet 6. august 2010 #6 Skrevet 6. august 2010 Hvis du ligger på ryggen, enten ved å holde deg fast med armene bak hodet i en ribbevegg, eller i anklene på en person. Så kan du ta benhev, beina skal være samlet og du løfter dem rolig opp til 90 graders vinkel, og ned samlet men stopper 5-10 cm fra bakken. 3x20 f.eks? Så kan du ta sitte på en benk, rumpa ytterst på kanten, samle beina og krøll beina opp mot brystet/magen, og strekk ut igjen, 3x20 her og. Er ikke noe flink til å forklare her, hehe, trener du hjemme eller på et gym?
tante grusom master of law Skrevet 6. august 2010 #7 Skrevet 6. august 2010 Sorry, kom visst to ganger...
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 6. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 6. august 2010 Jeg trener hjemme, gjerne med 1-2 unger krypene oppå meg samtidig ;-) Burde presisert at jeg trener de skår musklene og sånt, var det jeg mente med at jeg har ulike benstillinger. Altså har 25 med vanlig sit-ups benstilling, 25 der fotbladene er mot hverandre og knærene ut til sidene, så 25 på hver side (altså kun de skrå nesten som blir tatt), 25 der bena nesten er strake foran meg og til slutt 25 der jeg tar albu mot kne diagonalt (er de jeg kjenner det best på). I tillegg trener jeg armer, lår og rumpe annenhver dag, armene med vekter, lår og rumpe med øvelser på gulvet. Og så går jeg mye hver dag. Prøver i hvertfall å få til 40-50 minutter, gjerne mer. Kan prøve benhev og noe av det andre dere foreslår :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå