Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 Jeg føler meg overhode ikke som noe supermenneske. Ikke i det hele tatt. Jeg blir sliten, tar gjerne gale beslutninger og velger tidvis letteste løsning. Er lite opptatt av å fremstå som perfekt, har en avslappet holdning til det meste og mye humor. I det store og hele føler jeg meg ganske normal, men er jeg det? Synes det er så mye syting her inne. Folk her inne med bare ett eller to barn og kanskje bare 50% stilling som aldri har tid til venner og hobbyer og alltid er så sliten og sånn. Ser litt av det samme i deler av omgangskretsen min også, nesten mest hos de som ofte har barnevakt. Selv har jeg fire barn, 100% stilling i et yrke mange regner som krevende, trener 1-1,5 time hver dag, er sammen med venner minst 1-2 dager i uken og familie 2-3 dager i uken, ofte med barn, men gjerne uten også, har et relativt stort hus som krever sitt osv. Har også en hobby jeg driver på med. To av barna er i skolealder, to i barnehagealder, så det er tidvis hektisk med foreldremøter, treninger, besøk hos venner, bursdager og sånt, men vi er jo to foreldre til å dele oppgavene. Synes jeg har godt med tid jeg. Føler jeg får alenetid med mannen, får vært sosial, slappet av med en bok eller litt tid på nettet. Og i slike stunder lurer jeg litt på hva dere som har så liten tid, færre barn, mindre hus og lavere stillingsprosent enn meg, og ikke trener, egentlig bruker tiden deres på? Jeg lurer oppriktig på dette altså, det er ikke et forsøk på å fremstå som noe bedre enn andre, jeg bare forstår ikke hva dere da bruker så utrolig mye tid på?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #2 Skrevet 6. august 2010 Er hjemme med to barn. Bruker tid på hobbyene mine, er med venner hver dag og med famile hver dag (deler dagene i to). jeg bruker mye tid på hjemmet da jeg ønsker å framstå som ei som har det rent og pent til enhver tid. Jada jeg er overhysterisk på det området og vasker badene, gulvene, kjøkken og støv hver dag. Resten tar jeg 1-2 ganger i uken. Vinduene hver 14 dag osv. Alltid vært sånn. Jeg bruker mye tid på ungene, leker med dem, baker, tegner, bader, går tur, lekeplasser, leser osv. Jeg føler jeg får tid til alt jeg har lyst til. Jeg er ofte ute med venner og en fest innimellom. Jeg må nok forandre litt på hverdagene for å få tid og mulighet til jobb, men det skal gå bra.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #3 Skrevet 6. august 2010 Jeg er nok ikke så opptatt av å ha det strøkent hjemme, så bruker lite tid på husarbeid. det ser pent og rent ut her, men ikke skinnende. HI
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #4 Skrevet 6. august 2010 Nå i ferien, TV og internet. Ellers: Jobb, videreutdanning, husarbeid, matlaging, turgåing, TV. Sover mye, trenger 9-10 timer søvn i døgnet for å fungere.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 6. august 2010 #6 Skrevet 6. august 2010 Jeg er nok ikke den eneste med 4 barn her inne ;-) Dessuten skal jeg videreutdanne meg nå, så jeg jobber ikke 100%.
øynesomtinntallerkner Skrevet 6. august 2010 #7 Skrevet 6. august 2010 Får magasår av sånne innlegg. Herregud, trø meg litt mer ned i støvet liksom. Jeg rekker kun å rydde og få i alle mine hundre barn mat. Få dem dit de skal og gjerne tilbake igjen. Jeg tror ikke på deg et sekund. brrr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå