mtjb Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 Er ny her,men jeg må bare spørre om noen har samme erfaring. Jeg har hormonspiral og har hatt den i tre år. Den har fungert kjempebra og jeg har har en liten mensblødning regelmessing hver måned i alle disse årene fram til nå. Nå har jeg gått snart tre uker over tiden og jeg lurer virkelig på hva som skjer. Ved forrige eggløsning hadde jeg den normale verkingen nederst i magen,tenkte ikke noe spesiellt over det,men etter to forskjellige samleier med noen dagers mellomrom fikk jeg kjempesmerter i magen som gjorde at jeg ikke klarte å sitte engang.(Dette var altså i juli). Jeg fikk en bitteliten blødning på den datoen jeg forventet å få mensen,men det ble bare med det lille og borte ble det. Sammen skjedde to dager senere og da trodde jeg det bare var litt forskjøvet med de dagene og at det skulle komme for fullt. Men nei,det ble bare med det lille da også og nå er jeg på overtid med snart tre uker. Har tatt test,men den var negativ. Leser noen steder at det faktisk er noen som har blitt gravide med hormonspiral,men kan det virkelig la seg gjøre??
♥Mammatil3små♥ Skrevet 6. august 2010 #2 Skrevet 6. august 2010 Hei! Har ikke opplevt det selv, men har hørt om folk som har blitt det.. Tanta til ei venninne ble f.eks. gravid mens hun hadde hormonspiral...:/ Så det er nok mulig ,men er vell ikke så veldig vanlig.... Ønsker deg lykke til! Håper du finner ut av det...
mtjb Skrevet 12. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2010 En liten oppdatering. Har fortsatt ikke fått mens og nå er jeg 24 dager over. Kan ikke si jeg har merket noen symptomer på svangerskap,men når jeg kjenner etter trådene på spiralen,merker jeg at jeg er litt større der nede enn vanlig + at den ene tråden ikke merkes lenger. Jeg lurer virkelig på hva som skjer......???
Ziz Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 Mtjb: Det er nok bare å ta en test til. Evt levere inn en urinprøve hos lege. Det kan godt være syklusen din som er i ulage...-det kan den bli når man går på hormonspiral, eller du kan være gravid. Uansett bør du finne ut av det, så ikke spiralen gror inn i et evt foster. Min venninne og hennes bror er spiralbarn. Søsteren er p-pille-barn, så ja....-man kan i høyeste grad bli gravid selv om man beskytter seg.
J -76 Skrevet 12. august 2010 #5 Skrevet 12. august 2010 Søsteren min ble gravid da hun hadde hormonspiral, så det kan skje, men er nok ganske sjeldent.
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 13. august 2010 #6 Skrevet 13. august 2010 Ble gravid med hormonspiral i 08, Kan skje hvis man ikke har vært på etterkontroll og sjekket at den sitter rett...
mtjb Skrevet 13. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2010 Oppdatering : Tok en ny test i dag og den var også negativ. Da har jeg tatt to tester og begge to er negative,så da regner jegmed at det ikke er noe foster der. Mensen har fortsatt ikke kommet,men da satser jeg på at jeg bare har hoppet over en gang ( sånn helt plutselig etter at det har vært regelmessig i de tre årene jeg har hatt spiralen). Kjenner at jeg nesten ble litt skuffa,men mannen min ble glad.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 13. august 2010 #8 Skrevet 13. august 2010 Jeg ville sjekket hos legen for sikkerhets skyld
mtjb Skrevet 25. august 2010 Forfatter #10 Skrevet 25. august 2010 Oppdatering : Fikk mens for to dager siden. 1,5 mnd siden sist... Jeg hadde nesten håpet at det var en liten krabat inni der.... Føler at jeg er litt skuffet. Men skal likevel ta timen hos gyn. Synes det er litt rart at det hoppet over så veldig nå,det har nemlig aldri hent meg før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå