Gå til innhold

diagnose autisme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Dere som har et barn med autisme, fikk dere nok info? hjelp?

klem :=)

ha en fin kveld

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, tvert i mot- de trodde det var jeg som skapte den adferden, kommer aldri til å møte noen av dem igjen, mistet all respekt.

Skrevet

Uff, det var dumt å høre! hvordan går det nå?

:=)

Skrevet

Selvfølgelig kan man få hjelp! Jeg har ikke barn med autisme selv, men jobber i barnehage og har jobbet med barn hos oss med autisme.

I barnehagen kan man få egen assistent, spesialpedagogisk hjelp, tilbud om fysioterapi om det trengs osv. Man lager et eget opplegg som passer barnet rett og slett.

Det finnes også en egen forening for foreldre med barn med autisme, men husker ikke hva den heter.

Barnehabiliteringstjenesten (iallefall her i fylket) stiller også opp med veiledning og hjelp både til hjemmet og barnehagen. Det er også de som stiller diagnosen her. (sammen med ppt, evt bup)

Jeg ville ha sjekket litt i kommunen hvis jeg var deg. Og du har jo fått en diagnose av en eller annen instans. Be om mer hjelp der også.

Kan jeg spørre hvor gammelt barnet er og hvilken instans som har gitt diagnosen?

Skrevet

Takket være meg og mine ressurser går det veldig bra, men selvølgelig, man mister jo noe på veien.

Hvis det er kompetente mennesker i en barnehage vil de se at den spesielle adferde skylder autisme og ikke skylde på foreldrene.

Har erfart at de jobber med saken, takk og pris for det, er nok ikke den første..

Mange som får god hjelp, all ære til dem. Hva er dine erfaringer h.i?

Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva slags info du tenker på. Men nei, jeg føler ikke at vi har fått nok. Sønnen ble utredet i utlandet og nå sitter vi her og føler oss veldig alene. Vi har ikke noe nettverk rundt han i form av fagpersoner, og har ingen vi kan kontakte for hjelp eller råd. Jeg føler at vi får lite hjelp siden han er ganke så velfungerende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...