Gå til innhold

Annen mat fra 4 mnd enn melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei snuppe på 4 mnd som bare får MME. Hun har hatt kolikk og pga det mente helsesøter at jeg burde vente til hun ble 5-6 mnd før jeg gav henne noe annet enn MME.

MEN, hun legger så vanvittig på seg av MME og flere har foreslått at jeg kan gi litt grønnsakspure til henne blandet med kokt vann...

er det noen med erfaringer om dette?

Ser jo de har på butikken en type grøt og noe youghurt lignende mat til 4 mnd, men jeg vet ikke om jeg tør..siden helsesøster sa vi burde vente..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyer legger ikke mindre på seg av vanlig mat. Mange babyer går opp enda mer når de begynner med fast føde, så det er ingen god grunn til å gi mat tidligere enn anbefalt..Annet enn at du kanskje synes det virker gøy å gi noe annet?

Skrevet

hu ene som anbefalte meg det sa at hennes helsesøster hadde sagt at babyen la MINDRE på seg om han fikk litt grønnsakspure....hum

Skrevet

Mulig hun har misforstått. For din egen helsesøster sier vel ikke at hun legger på seg mindre av det? Og min hs mener at jeg må vente med å gi fast føde pga at min mmespisende baby er så mye større enn gjennomsnittet..

Skrevet

Jeg har hatt to stk. kolikkbarn og fått beskjed av helsesøster å begynne meg grønnsaksblanding i stede for grøt da de ble 4 mnd. for det var best for magen. Tror nok de legger mer på seg av den "fete" melken enn gulrot og potet, mine har i hvertfall roet vekta litt da jeg begynte med fast føde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...