Gå til innhold

fødselsangst


sexymama83

Anbefalte innlegg

flere enn meg som er på samtaler på sykehuset pga fødselsangst?

jeg ønsker og håper på keisersnitt. har fått et barn tidligere med ks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nu vet jag ingenting om varken födselsangst eller keisersnitt, men innebär inte KS en massa smärtor, komplikationer, risker och pes i lång tid efter? Jag har pratat med en jordmor som sa att de flesta som ønskar KS förstår inte att det i det stora hela är ett mycket besvärligare alternativ än att föda som vanligt.

 

Vet du varfør du har angst? Har du upplevt en hemsk førlossning eller har omgivningen fått dig att känna så här?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et tidligere ks bak meg, så vet alt om smertene etterpå....

noe mer risker, men d kan d være med vanlig fødsel også, plusser og minuser med begge deler spør du meg. men tanken på en vanlig fødsel orker jeg ikke... klarer ikke se for meg at jeg klarer å gjennomføre noe sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner lett at det er lett å la angsten ta overhånd.. For min del er det faktisk et keisersnitt jeg er mest redd for! Vet ikke hvorfor, men jeg er hvertfall livredd for å ende opp med ks eller at jeg må få epidural!

Men det er jo en annen historie...

 

Vet at det ikke er helt lett å forstå det, men kroppen din er skapt for å gjennomføre en fødsel. Det er tungt og forferdelig vondt, men slik min fødselsopplevelse var sist kan jeg skrive under på en ting; når man føder har man ikke den samme bevisstheten som til vanlig. Kroppen konsentrerer seg så grådig om den jobben den skal gjøre at smertene er i en helt annen dimensjon i forhold til smertene en kan få av andre påkjenninger. Jeg er f.eks. livredd for å brekke en fot/rotfylle en tann o.l., men ikke for å føde. Og jeg er ikke heller av den typen som tenker slik at "det er jo verdt det". For uansett er det sinnsykt vondt. Men ikke farlig vondt. Man blir ikke gal eller noe av smerten. Utallige damer gjør dette hver dag. Hele året.

 

Vi er også veldig flinke til å suge til oss alle de dramatiske og grusomme fødselsopplevelsene folk forteller om. Solskinnshistoriene blir sjelden hørt/lagt merke til. Men det er faktisk flere som har positive opplevelser enn de som har negative!

 

Men uansett så er det du velger det riktige for DEG. Og det er tross alt det viktigste.

 

Ønsker deg masse masse lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner lett at det er lett å la angsten ta overhånd.. For min del er det faktisk et keisersnitt jeg er mest redd for! Vet ikke hvorfor, men jeg er hvertfall livredd for å ende opp med ks eller at jeg må få epidural!

Men det er jo en annen historie...

 

Vet at det ikke er helt lett å forstå det, men kroppen din er skapt for å gjennomføre en fødsel. Det er tungt og forferdelig vondt, men slik min fødselsopplevelse var sist kan jeg skrive under på en ting; når man føder har man ikke den samme bevisstheten som til vanlig. Kroppen konsentrerer seg så grådig om den jobben den skal gjøre at smertene er i en helt annen dimensjon i forhold til smertene en kan få av andre påkjenninger. Jeg er f.eks. livredd for å brekke en fot/rotfylle en tann o.l., men ikke for å føde. Og jeg er ikke heller av den typen som tenker slik at "det er jo verdt det". For uansett er det sinnsykt vondt. Men ikke farlig vondt. Man blir ikke gal eller noe av smerten. Utallige damer gjør dette hver dag. Hele året.

 

Vi er også veldig flinke til å suge til oss alle de dramatiske og grusomme fødselsopplevelsene folk forteller om. Solskinnshistoriene blir sjelden hørt/lagt merke til. Men det er faktisk flere som har positive opplevelser enn de som har negative!

 

Men uansett så er det du velger det riktige for DEG. Og det er tross alt det viktigste.

 

Ønsker deg masse masse lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...