Piipii Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 Vi skal lage biff ikveld, men kjenneer jeg er lei det vi vanligvis bruker å ha til. Så trenger litt nye og gode tips. Det eneste jeg vet er at vi skla ha fløtepoteter:) Noen som kan hjelpe litt?
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 6. august 2010 #2 Skrevet 6. august 2010 dampet brokkoli, grillede tomater osv:)
2 søte små:-) Skrevet 6. august 2010 #3 Skrevet 6. august 2010 Noen småløk som du trekker på svak varme i noe timer sammen med rødvin og litt sukker:-) og grønn agparges som du steker lett i panna medlitt smør og salt.
2 søte små:-) Skrevet 6. august 2010 #4 Skrevet 6. august 2010 Okseskysaus (fra Toro) er også veldig god til synes jeg:-) (sunn er den også)
Simply Skrevet 6. august 2010 #5 Skrevet 6. august 2010 Løk, squash, vårløk, hvitløk, gulrot, sopp ol. Stek i olje........LOVE IT
Piipii Skrevet 6. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 6. august 2010 Mmmmh tusen takk det. Mye godt her:)
Musemor med tre søte små Skrevet 6. august 2010 #8 Skrevet 6. august 2010 Man kan ha litt forskjellig, her er litt forskjellige forslag: Potet-tilbehør: Bakt potet Potet og brokkoli grateng Pomes Fritz Panne stekte poteter (deler poteter i passe store biter, putter i langpanne sammen med vårløk, hvitløk og krydder. 200 grader ca 30 min) Saus: Berneas (eller hvordan det nå skrives) Pepper saus Sopp saus Rødvin saus Grønnsaker: Asparges Dampet brokkoli Dampet eller stekt babygulrøtter Varm mais Grillet maiskolbe Halv stekt tomat mer parmesan, havsalt og pepper oppå
Popelko Skrevet 10. august 2010 #9 Skrevet 10. august 2010 er noen dager siden du spurte om dette, men tenkte å komme et tips likevel,kanskje til senere Tilbehør vi pleier å ha til biff, er fløtegratinerte poteter, peppersaus, og kremet mais, av og til rosenkål. Det er den kremede maisen som gjør susen der stek maisen litt i panna (1 minutt) ta over passe mengde med creme fresh, ta pannen av plata, tilsett litt peppermix(jeg bruker ganske mye, smak og behag), og voila, suuupergodt
frk Nilsen Skrevet 10. august 2010 #10 Skrevet 10. august 2010 Jeg pleier å ha rosmarinbakte potetbåter(gjerne mandel eller små franske poteter), smørdampet grønn asparges med maldonsalt og kvernet pepper, cherrytomater som er stekt enten i ovnen eller stekepannen med salt, pepper, og litt basilikum. Saus er peppersaus med whiskey, rødvinsaus eller bearnaise. Alle sausene lages fra bunnen. Som noen nevte over så er det kantarellsesong nå, det passer yppelig!
Piipii Skrevet 10. august 2010 Forfatter #11 Skrevet 10. august 2010 Tusen takk for masse deilig tips. Ser at det ikke blir lenge til vi skal ha biff igjen hehe. Vi hadde biff, fløtepoteter, kantarellsaus og ferske kantareller. Var super nydelig. Men nå fikk jeg lyst på biff igjen hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå