Gå til innhold

Tilbehør til biff


Piipii

Anbefalte innlegg

Vi skal lage biff ikveld, men kjenneer jeg er lei det vi vanligvis bruker å ha til. Så trenger litt nye og gode tips. Det eneste jeg vet er at vi skla ha fløtepoteter:)

Noen som kan hjelpe litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen småløk som du trekker på svak varme i noe timer sammen med rødvin og litt sukker:-) og grønn agparges som du steker lett i panna medlitt smør og salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan ha litt forskjellig, her er litt forskjellige forslag:

 

Potet-tilbehør:

Bakt potet

Potet og brokkoli grateng

Pomes Fritz

Panne stekte poteter (deler poteter i passe store biter, putter i langpanne sammen med vårløk, hvitløk og krydder. 200 grader ca 30 min)

 

Saus:

Berneas (eller hvordan det nå skrives)

Pepper saus

Sopp saus

Rødvin saus

 

Grønnsaker:

Asparges

Dampet brokkoli

Dampet eller stekt babygulrøtter

Varm mais

Grillet maiskolbe

Halv stekt tomat mer parmesan, havsalt og pepper oppå

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er noen dager siden du spurte om dette, men tenkte å komme et tips likevel,kanskje til senere :)

 

Tilbehør vi pleier å ha til biff, er fløtegratinerte poteter, peppersaus, og kremet mais, av og til rosenkål. Det er den kremede maisen som gjør susen der :) stek maisen litt i panna (1 minutt) ta over passe mengde med creme fresh, ta pannen av plata, tilsett litt peppermix(jeg bruker ganske mye, smak og behag), og voila, suuupergodt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha rosmarinbakte potetbåter(gjerne mandel eller små franske poteter), smørdampet grønn asparges med maldonsalt og kvernet pepper, cherrytomater som er stekt enten i ovnen eller stekepannen med salt, pepper, og litt basilikum.

Saus er peppersaus med whiskey, rødvinsaus eller bearnaise.

Alle sausene lages fra bunnen.

 

Som noen nevte over så er det kantarellsesong nå, det passer yppelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for masse deilig tips. Ser at det ikke blir lenge til vi skal ha biff igjen hehe.

 

Vi hadde biff, fløtepoteter, kantarellsaus og ferske kantareller. Var super nydelig.

 

Men nå fikk jeg lyst på biff igjen hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...