Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 Jeg er 21 år og alenemor. Sønnen min på ett år begynner i barnehage snart og vi bor hos mine foreldre i Oslo. Nå har jeg gått et år hjemme og skal begynne på en bachelor. Jeg kommer til å få OS, så hadde vært mulig å flytte hjemmefra, men det er jo så dyrt. Dessuten er det veldig enkelt å få barnevakt hvis jeg må gjøre lekser eller har lyst på en tur ut. Men på en annen side er det vel godt for selvfølelsen og klare seg alene? Føle seg fri og bestemme 100% over sitt eget liv . Jeg blir ikke overkjørt av foreldrene mine, de er veldig snille, men litt ubevist blir jeg påvirket av deres meninger. Jeg føler at jeg mister meg selv litt her. Er det noen andre som er/har vært i samme situasjon som kan dele erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #2 Skrevet 6. august 2010 Dette må du kjenne på selv. Det er du som kjenner din situasjon. Det kommer an på mye: Hvordan er foreldrene dine? Lar de deg oppdra barnet ditt? Synes de det er greit å ha dere der, eller huser de dere av pliktfølelse. Om situasjonen fungerer vil jeg råde det til å bo hjemme, når du studerer trenger du all støtten du kan få for å komme gjennom studiet på best mulig måte. Så kan du og barnet skape deres eget hjem med kraftig forbedrede betingelser om 3-4 år. Du er fremdeles ung, husk det...
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #3 Skrevet 6. august 2010 Jeg bodde hjemme hos mine foreldre til dattera mi var nesten fem! Var en utrolig grei hjelp, men var utrolig deilig å endelig føle seg selvstendig og voksen da jeg kom meg ut tilslutt. Hvis dere har et greit forhold og det fungerer ville jeg nok bodd hjemme litt til, men kanskje ikke i fem år som jeg gjorde=) Jeg kunne iallefall finne på ting ofte om kveldene. Etter ho hadde lagt seg kunne jeg bare gå meg en tur ut, de var jo som oftest hjemme!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #4 Skrevet 6. august 2010 Du sier at du vil få OS.. Hvorfor har du ikke søkt på det tidligere? Du får dette selv om du bor hjemme, siden du er alenemor! Og du skal begynne å studere på en bachelor. Dvs at du er tilknyttet en høgskole, så da kan du søke om familie leilighet eller par leilighet, gjennom studentsamskipnaden! Dette er mye billigere, enn på det private boligmarked! Eller så kan du vel prøve å få deg en leilighet i nærheten av foreldrene dine, så har du vel mye hjelp selv om du ikke bor hjemme! Jeg er 20 år, og har ei datter på 2 og et halvt. Jeg flytta rundt 40 mil hjemmefra, for å begynne å studere nå til høsten, og var så heldig at jeg fikk leilighet gjennom studentsamskipnaden i Oslo og Akershus! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå