Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 Skal kjøpe ny bilstol til vesla nå som hun er i ferd med å bli for tung for sin Acta Graco Duo Logic. Er innstilt på å ha henne bakovervendt så lenge som mulig, men ønsker også å ha henne festet i isofix når vi snur henne. Noen som vet om slike stoler finnes?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 6. august 2010 #2 Skrevet 6. august 2010 Jeg er 98% sikker på at det ikke finnes noen bilstoler som både kan monteres fremovervendt og bakovervendt med isofix. Det er et par som kan monteres bakovervendt med isofix, men må festes med bilens seler fremovervendt, og muligens omvendt også...? Altså kan festes med isofix fremover, men med vanlige seler bakover. Siden du vil ha datteren din bakovervendt lengst mulig, vil jeg anbefale deg ens til som kan festes med isofix bakovervendt og så heller kjøpe en beltestol når hun vokser ut av den andre bilstolen. Mange mener det er tryggere for barnet å sitte i bilens egne seler enn i 5 punkts-sele når man snur dem fremovervendt dersom de da er over 15 kg.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #3 Skrevet 6. august 2010 Ser heller egentlig ikke for meg at det er stoler med begge alternativer... Stolen hun sitter i nå er opp til 18 kg, og hun er 15,5 nå, så vil være litt tidlig ute siden vi også får et barn til i vinter som kan bruke stolen hun har nå... Har sett ett sete hos en Toyotaforhandler som var isofix forover, men bare til 18kg, så det utgår uansett.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 6. august 2010 #4 Skrevet 6. august 2010 Ja, jeg tror isofix stopper på 18 kg for de stolene med 5-punkts-sele. De finnes isofix til noen av de som er 15-36 kg, altså beltestolene, men ellers er grensen 18 kg foreløpig så vidt jeg vet. Hvor gammel er datteren din da? Om hun er over 2 år, så går vektøkningen ganske tregt nå fremover. Ca 2 kg i året tror jeg er normalt +/- i et par år fremover. Vi kjøpte nytt bakovervendt bilsete til minstegutten når vesla ble 4-5 mnd, så vi har to stykker. Nå er de 3 år og 1 år, og håper minstegutten kan sitte bakovervendt i minst 1 år til. Han er ca 15,3 kg nå.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #5 Skrevet 6. august 2010 Jenta mi er 2 år og 7 mnd, så du har nok helt rett i at vekten stagnerer noe nå (fint for ryggen min Ü). Vi må uansett ha nytt sete før nyttår, så vi tar en liten runde og ser. Tusen takk for gode råd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå