Gå til innhold

Planlagt keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man vet at KS er det eneste alternativet ved fødsel, hvordan legger man opp til dato man skal føde?

På helsekortet vil det stå en termindato, blir det den dagen man føder?

Har man selv noe å ha sagt ang. dato man ønsker å føde?

Når i graviditeten vet man helt sikkert hvilken dato det blir? Når avtaler man evt. med sykehuset?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man får beskjed er litt forskjellig, selv fikk jeg datoen under ei uke før det skulle skje, men har inntrykk av at de fleste får beskjed lenge før.

På ahus sa de at de prøver å få til ca 14 dager før ultralydtermin, (og ultralydtermin er den dagen som står på helsekortet) men pga andre operasjoner, bemanning og det at de kun utfører planlagte snitt på vanlige ukedager ble det 10 dager før. Man har svært lite man skulle ha sagt selv når det gjelder datoen, men det er selvsagt mulig å legge fram hva du selv vil og håpe at de tar det med i betraktningen.

Med tanke på nav og permisjonsstart tre uker før termin har jeg inntrykk av at det avhenger av hvilken saksbehandler du spør. Jeg fikk beskjed om at tre uker før termin er riktig dato, uavhengig av når keisersnittet er planlagt, mens andre igjen har fått beskjed om at tre uker før planlagt snitt er riktig dato.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...