Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #3 Skrevet 6. august 2010 Noen mister jo vannet tidlig i svangerskapet. Da tror jeg det blir sykehus eller bedrest resten av tiden...
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #4 Skrevet 6. august 2010 er vel innleggelse da ja pga faren for infeksjon
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #5 Skrevet 6. august 2010 Hvis du er langt nok på vei til at barnet kan fødes så setter man gjerne fødselen i gang etter 1-2 døgn. Er du kort på vei sånn at barnet har best av å være inne blir du sannsynligvis innlagt på sykehus.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #6 Skrevet 6. august 2010 Ja det kan det. Det vil dannes nytt fostervann, men infeksjonsfaren øker fordi det har vært åpent inn. Avhengig av når du er i svangerskapet vil man vurdere hvorvidt fødselen skal settes igang. Hvis du mistenker at vannet er gått må du ta kontakt med lege/jordmor/fødeavd.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #7 Skrevet 6. august 2010 er 39+1 men ikke helt moden:P derfor jeg lurte på om det kan skje:) greit å vite:) kan riene komme etter vannet har gått`?
Mor Løvehjerte Skrevet 6. august 2010 #8 Skrevet 6. august 2010 Ja, riene kan starte etter at vannet har gått. Sånn var det for meg. Mange starter fødselen med vannavgang. Jeg gikk 24 timer med vannavgang, før jeg ble satt i gang (modningspiller og etterhvert riestimulerende drypp).
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #9 Skrevet 6. august 2010 alt er mulig, noen starter med vannavgang, noen med rier
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #10 Skrevet 6. august 2010 Vanligvis kommer riene kort tid etter at vannet har gått og det er ikke farlig at vannet går så sent i svangerskapet. Men det er viktig at føden vet når vannet gikk sånn at de vet når du skal settes i gang. Det er ikke vanlig å la det gå stort mer enn et par døgn etter vannavgang før fødselen settes i gang. Hos meg tok det et døgn fra fostervannet begynte å piple til riene satte skikkelig i gang
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #11 Skrevet 6. august 2010 ok:) takk for svar:) litt greit å vite hva som kan skje:)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #12 Skrevet 6. august 2010 Ok, så man trenger ikke være moden for at vannnet skal gå?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #15 Skrevet 6. august 2010 Ja, det kan det så deifinitivt! Vannet mitt gikk i uke 33 (ikke alt, bare litt pipling- men det var jo like fullt rift i fosterhinna, hvilket ikke er bra). Ble lagt inn, lå i 5 dager til passerte uke 34 pga lungemodning, ingen rier. Ble forsøkt satt i gang i 5 dager- først med modningsgele, så med drypp, men kul umulig å få livmorhalsen til å åpne seg mer enn 4 cm så det endte m KS... Laaangt fra moden, mao-- Mistenker du vannavgang, kontakt lege. Jeg bole satt på antibiotika m det samme pga infeksjonsfaren
LillaGorilla♥♥ Skrevet 6. august 2010 #16 Skrevet 6. august 2010 Ja, det kan det. Mitt gikk i uke 35, og jeg ble satt igang samme dag. Jeg var ikke moden. Mistenker du vannavgang kontakter du føden så du får komme inn for kontroll, og evt antibiotikabehandling. Når du er så langt på vei som du er, er det ikke farlig om barnet fødes nå, så du vil enten bli satt på antibiotikadrypp mens man venter på at fødselen starter av seg selv, eller bli satt igang ila noen dager. Det er forskjellig policy fra sykehus til sykehus.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #17 Skrevet 6. august 2010 Vannet gikk en mnd før. de brukte modningskrem på meg da jeg overhode ikke var moden men det funka overhode ikke og endte i ks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå