Fru.Antonsen Skrevet 6. august 2010 #1 Skrevet 6. august 2010 jeg har bestemt at jeg ikke vil vite kjønn på UL men vente i spenning frem til den store dagen kommer. Likevel er det jo veldig spennende å spekulere, lure og gruble på hvilket kjønn krabaten i magen har.. Forrige svangerskap var jeg bare så utrolig sikker på at jeg fikk ei jente og det stemte. Det var så feil for meg å si han når jeg snakket om fosteret. Denne gangen derimot er jeg ikke like sikker - Jeg sier han hele tiden men jeg drømmer om ei jente - På UL fikk jeg en følelse på at det var ei jente. - Ihht kinesiske fødekartet skal jeg få gutt. Og idag tok jeg testen av mange kjerringråd for å spekulere litt til. Søt hunger = jente salt hunger = gutt. Jeg har dilla på både sjokolade og salt lakris. Legg nøkkelen fra deg og se hvilken ende den gravide plukker den opp i: Jeg tar begge ender Fosterlyd over 140 = jente. Var 160 og 144 Har aldri vært plaget med kviser før men nå har jeg fått en og annen = jente er man kvalm er det jente er man ikke det er det gutt. Forrige gang var jeg skikkelig kvalm, denne gangen her er jeg ikke kvalm i det hele tatt! = gutt.... Høy eller lav mage ser jeg ikke egentlig for jeg er såpass liten selv også... Utfallet vil jo uansett bli 50-50 men jeg blir enda mer forvirret nå Fins det enda flere kjerringråd så kan jeg prøve de og?
Nybegynner85 Skrevet 6. august 2010 #2 Skrevet 6. august 2010 Knyt en gullring i sytråd og hold den over magen. Går den i sirkler eller pendler den?
Dette er lykken på jord! Skrevet 6. august 2010 #3 Skrevet 6. august 2010 Det er derfor det heter kjærringråd, søte deg Jeg fikk gutt sist, og han hadde jentepuls og 50/50 på kjerringråd. Denne gangen scorer jeg også 50/50 på kjerringråd og gleder meg veldig til ultralyd hvor jeg mest sannsynlig får svar.
Fru.Antonsen Skrevet 6. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2010 Gjelder hvitt gull på den ring testen??? (det har jeg nemlig men gull har jeg ikke...)
Voyeur Skrevet 6. august 2010 #5 Skrevet 6. august 2010 Hvis man drømmer at man skal få en stor og velskapt jente, så får man gutt, har jeg lest i en drømmebok. Jeg drømte nemlig det med nummer en, og det stemte ihvertfall på meg. Kinesisk fødselskart har også stemt de to siste gangene, da har jeg fått jenter. Sier gutt nå, så blir spennende å se;)
MizzaM Skrevet 6. august 2010 #6 Skrevet 6. august 2010 Disse kjerringrådene er på en måååde bare tull da;)))! hehe:)
Fru.Antonsen Skrevet 6. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 6. august 2010 Joda er jo liksom bare tull men er jo litt spennende å spekulere så mye og da. Resultatet kommer når det kommer Dessuten hender det seg jo at de stemmer
tingeling78 Skrevet 6. august 2010 #8 Skrevet 6. august 2010 Med førstemann skulle jeg i følge kinesisk fødselskart på gutt, i følge ringtesten gutt, helt frem til siste uke før fødsel, da viste den jente. Jeg hadde det andre betegnet som guttemage. Syntes ikke bakfra at jeg var gravid osv.. Hjertefrekvens skulle tilsi gutt.. Statistisk sett skulle jeg få jente, da jeg fikk pergo for å bli gravid. Og statistisk sett får de som har problemer med å bli gravide jente.. Og hva ble det??? Jeg fikk jente:) Nå viser ringtesten jente, fødselskartet jente, hjerterytme jente, magen er som sist typisk guttemage. Men siden jeg har vært gravid før, så kan jeg si at selv om magen ser lik ut, så føles den ikke lik. Forrige gang føltes magen mykere, som om den var bredere. Nå er den som en hard ball midt på og presser mer ned i bekkenet. Og føles som en guttemage. I følge den testen med mange spørsmål om matlyst, mage, mnd, blabla, så fikk jeg 49/51%. UL sier at det blir gutt. Så jeg tror jeg har dekket en del råd her, og jeg får si som gynekologen min.. "Ja det er veldig sansynlig at du har rett når du tror det blir det eller det kjønnet- det er jo 50% sjanse for at det er riktig:)" Kos deg med gjettingen:)
Makko med to små gutter Skrevet 6. august 2010 #9 Skrevet 6. august 2010 vel ut fra det du skriver skulle jeg hatt en jente sist, men det var en gutt. Har ca 50/50 nå tenker jeg og det er en ny gutt i magen (du trengte ikke være jordmor for å se det!)
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 7. august 2010 #10 Skrevet 7. august 2010 Hehe...det er 4 år siden jeg var her sist, og jeg kan ikke tro at folk fremdeles tror at hjertelyden har noe å si. Hjertelyden betyr ingenting. Sier bare noe om aktivitetsnivået til barnet. Når jeg lå på sykehuset i uke 34 og visste at jeg skulle ha to gutter målte de hele tiden hjertefrekvens. På et par timer varierte hjertefrekvensen melom 120 og 180. Tviler på at de drev og skiftet kjønn:-) Men uansett. Min erfaring er at mammaene alltid vet. Innerst inne:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå