Gå til innhold

Har dere med helsekortet deres overalt dere går?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet man egebtlig skal ha med helsekortet sitt med seg hele tiden under graviditet, men jeg har det aldri...Er det bare jeg som er sløv eller er det fler her som ikke har det med seg overalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tar det med, man har da opplevd å plutselig måtte dra på sykeshuet for undersøkelse også..

Tryggest at papirene er med i tilfelle.. skulle noe skje vil det være mye å kommunisere til de som skal hjelpe deg..

Skrevet

Ja, har det i veska og den har jeg med overalt... Har hatt den med en god stund, men nå har jeg straks termin så ihvertfall viktig nå:)

Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Jeg har det med hvis jeg skal reise litt unna hjemmet, eller hvis jeg ikke er sammen med samboer, men skal jeg bare en tur ned i byen med kjæresten for å handle middag lar jeg det ligge hjemme! Tenker som så at skulle det sette i gang mens vi er på butikken eller noe, og jeg er sammen med kjæresten er det jo ikke vanskelig å svippe hjemom før man drar (har uansett 1 time til sykehuset), må jo ha baggen uansett :D

Skrevet

Nei, jeg har det ikke med overalt, nei. Sløv der jeg også. Skal skjerpe meg!

Skrevet

oi.. nei jeg har det faktisk bare med meg når jeg skal på jordmor/lege kontroller og slikt jeg! Sløvt av meg.. får prøve å bli flinkere til å bare la det ligge i veska =) Er 35 uker nå..

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Uhm..helsekortet har vært med på fint lite her i gården...glemte det til og med hjemme i går når jeg var på kontroll, hehe! Skal innom legen og få ham til å skrive på det, så det går bra. Men jeg tror ikke helsekortet mitt inneholder så mye mer informasjon enn den vanlige journalen min gjør, ikke har jeg hatt noen komplikasjoner og ikke har jeg noen andre "issues" mht medisiner eller behandling, foruten penicillinallergi, og det er det opplyst om overalt ellers...så jeg tror jeg hadde klart meg skulle noe ha skjedd, men jeg visste ikke at vi skulle ha det med overalt jeg...

Skrevet

Jeg har det ikke med meg i det hele tatt. Det ligger i skuffen hjemme også tar jeg det med hver gang jeg er til lege, jordmor eller UL.

I ferien sørget jeg for at det alltid var i samme by som meg, men jeg hadde det ikke med ut. Det lå i kofferten stort sett. Hjem til de jeg bodde hos eller på hotellrommet.

Skulle noe skje kan alltids mannen stikke hjem og hente det. Ingen krise :)

Skrevet

Har det i avtaleboka mi, som alltid ligger i veska.. og veska er jo alltid med.. så jo! Det er med overalt;)

Skrevet

Har det stort sett alltid med meg:) Ligger alltid i veska, og den er som regel med i bilen...:)

Skrevet

Har ikke det med meg jeg heller... Rekker alltids å dra hjem å hente det, siden vi bor så nært sykehuset, og alt av kjøpesenter å der jeg ferdes er nært... men nå siste uka før, kan jeg kanskje bli litt flinkere :P hehe...

Skrevet

Jeg fikk beskjed av jordmor at det viktigste å bære rundt på egentlig var resultater av blodprøver som viser blodtype etc. Uten dette vil ikke sykehuset behandle deg. Mulig dette var vel dramatisk, men jeg har alltid disse prøvesvarene med når jeg skal på kontrolle på sykehuset ihvertfall (nå går jeg hyppig til kontroller der da, så mulig det er litt spesielt).

Ellers er jeg også dårlig på å ta med meg helsekortet rundt omkring. Skal begynne nå! Takk for påminnelse;)

Skrevet

Det har jeg faktisk ikke tenkt på en gang.

At sykehuset ikke behandler en uten at de får vite blodtype er bare tull i alle fall, så det skal du ikke tenke på Knotten :)

Men uansett....-Jeg og flere med meg må skjerpe meg ser jeg.

Alle mine papirer ligger i mappen min, og den ligger nå på spisestuen.

*gå å legge mappen i vesken*

Skrevet

hehe, det har faktisk ikke falt meg inn i det hele tatt enda, men med 6 uker til termin er det kanskje på tide, ihvertfall på lengre turer. I nærområdet gidder jeg ikke å tenke på det, uansett ikke lange veien hjem.

Skrevet

hm, nei det har jeg kun med til kontroller! Har det i en mappe med alle andre graviditets papirer osv og den er for stor for veska mi hehe jeg har jo nesten 8 uker til termin da, så er vel neppe noe hast enda

Skrevet

bra det ikke bare er meg som ikke har det med overalt jeg går=) dere er flinke dere som har det med overalt=) Har egentlig ikke tenkt på å ha det som veldig viktig... men kanskje jeg skal begynne å ha det med hvis det skjer noe med meg før fødsel...

Skrevet

Jeg har ikke tenkt på at jeg må ha det med heller....3 uker til termin, så bør kanskje skjerpe meg på det da...:)

Skrevet

Jeg er altfor sløv :/

Har det ikke med meg noen steder, bortsett fra til kontroller...

Skrevet

Hehe, nei... ikke en gang på ferie hadde jeg vett til å ta det med.. og da fikk jeg skikkelige smerter... daaah, typisk, men de gikk over heldigvis..

Skrevet

vet det er viktig å ha med helsekortet overalt, men hvis det skulle skje oss noe, ser jo folk at vi er gravide og i værstefall har de jo alle opplysningene på sykehuset har de ikke? Trodde alle papirer med resulatet av blodorøver+div ble sendt inn til sykehuset???

Skrevet

Jeg har det med overalt, det ligger i veska så det er ikke noe stress. Har lagt det i en plastmappe så den er beskytta.

Skrevet

Oj, nei det har jeg kun med til kontroll.. hehe.. 38 uker nå så karnsje begynne å ta det me... tenke på å pakke bagen snart å... litt treig med alt jeg assa =)

Skrevet

Ved 1 time + kjøring unna sykehus har jeg tadd med helsekortet, men så lenge jeg kun ferdes i Trondheim har jeg ikke brydd meg om det. Er somregel ikke mer enn 20-25 min å komme seg hjem for å hente papirer. Evt sende hjem samboer for å hente de:-) Hadde jeg hadd med meg veske for hver gang jeg skal ut døra har det nok vært noe annet..

Skrevet

Helsekortet har jeg alltid i veska og har den med overalt:=)))

Skrevet

Har det i en liten plasmappe oppi veska, så det er med over alt ja. greit å ha med om det skulle skje noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...