Gå til innhold

svigermor

lille mini til mamsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får mark i magen.

Ho er super koselig og kjempe artig dame, meeeeeeeeeeeeeen Ingenting er bra nok når det gjelder minsten. Kjøper jeg en jakke til han så er ikke den fin nok så ho må kjøpe ny, gjerne bestilles fra utlandet. Jeg har kjøpt regntøy til minsten siden han starter i barnehagen men neida, ho måtte kjøpe ny. Så nå har jeg 3 regn sett i samme str. Ho hater sportsvogna vår, Ho kan ikke bli sett med en slik vogn. Det er en vanlig 3 hjuling som er svart og grå. Jeg kjenner det koker....... Vi har faste rutiner når det gjelder mat og soving ( han er 9 mnd ) men ho mener jeg er så streng og dette er noe jeg kommer tilå slite med frem over over. Han pleier å legge seg kl 19. men hos ho holder ho han våken til kl 22 og kanskje lenger. Vi prøver å få han til å leke litt selv i lekegrinda si, men ett minste pip så tar ho han opp og går å bærer på han hele tiden. Hvis vi skal på turer bryr ho seg ikke om soving eller spising, Ho dytter i han alt mulig drit ( han har melkeallegi) det staret da han var 3 mnd. Men sjokolade, softis, brus, sterk kryddret mat, vil ha sjokoladepulver i melka hans. WWWWWWÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

jeg har snakket med samboer om dette og han er helt enig med meg,m en hvis han sier noe til ho så bare ler ho og sier at minsten har godt av det og kjenne andre smaker. må bare det ut :) Flere i denne situasjonen ???????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men styr unna og de få gangene lillemann er i nedslagsfeltet hennes får du bruke stemmen din for det den er verdt. Ja, BRØL til henne! NEI, IKKE FAEN AT DU SKAL GI HAN MAT HAN IKKE TÅLER!!! For eksempel ...

Du forteller ikke noe om når damen tar seg til rette. Er det når dere er sammen med henne? Da er det din forbannede plikt som mor og omsorgsperson å stoppe henne når hun gir han mat han reagerer negativt på.

Og hvis det er når dere ikke er i nærheten, så kan hun ikke overlates ansvaret for den lille. Så enkelt er det.

Men før du brøler; sett dere ned, du og mannen, og bli enige om regelverket deres. Så tar dere en skikkelig alvorlig prat med damen BEGGE to, slik at ikke noe blir glemt. Det er deres barn, deres regler. Kan hun ikke respektere noe så enkelt, kan hun kun se den lille under tilsyn og på avstand.

Skrevet

Det når vi ikke er til stede ho holder på. Og ho forteller om det når minsten blir levert.

HMMMMMMMMMM... Ho hører på gubben sin da. Når han sier slutt så slutter ho, så hvis vi ikke kommer gjennom med ho får vi ta neste steg å ta det med han. Vet ikke noe annet råd. Har snakket med HS om dette og ho sa det samme som du sier så vi har prøvd det meste.

Takk for råda moe :)

Skrevet

Men så bra at svigerfar er på din / deres side, det gjør det hele så mye enklere, for da tar du og mannen og prater med enten svigerfar først og så begge (svigermor og -far) etterpå, slik at svigermor får seg en sårt tiltrengt oppstrammer. Eller så prater dere med begge to, uten å ha svigerfar "med på lag".

Uansett så må dere ikke la henne være alene med lille gutten etter alvorspraten, for det kommer sikkert til å svi noe fryktelig for henne og hun vil vel føle seg urettferdig behandlet, så hun kan kanskje være troendes og truendes til å ville gjøre ting på sin måte for å "prove you wrong" - skjønner?

Masse lykke til!!

Skrevet

Hvis hun gir ham matvarer han ikke tåler og holder ham oppe til kl 22 om kvelden er det vel kanskje en ide å ikke la henne passe ham i det hele tatt? Slikt går jo bare ikke an!

Skrevet

Huff, hun høres ikke ut som en som burde ha ham alene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...