Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #1 Skrevet 5. august 2010 Noen større og litt hovne prikker, og noen bittesmå som ser ut som blemmer, rundt tissen til min jente, altså ikke rundt rompa. Smørt med sink, og med lanolin.. prøver å tørke godt ved bleieskift, og prøvd å bytte merke. Tror kanskje det ble såpass ille pga ferie og hyppigere bruk av våtservietter... Aldri vær borti såpass hissig utslett på eldstemann. Vart i et par uker! Vil helst unngå kortison osv. Har noen oplevd hissig og langvarig uslett, som gikk hel vekk? Av feks potetmel? Hva brukte dere i tillegg da?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #2 Skrevet 5. august 2010 Jeg hadde dette på gutten min, det ga seg da jeg kuttet ut våtservietter.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #4 Skrevet 5. august 2010 eg sluttet med alt av såpe, våtservietter og sår/zink salver og brukte kun vann og pudder/potetmel etter på.. da kom det seg..
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #5 Skrevet 5. august 2010 Tynt lag med Canesten salve. Er ufarlig og det er borte dagen etter ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #6 Skrevet 5. august 2010 Takker for svar! Vi har selvsagt kuttet våtservietter nå som vi er hjemme. Og den salven, den har jeg lest at ikke skal brukes på åpne sår? Ser litt veskende ut, så da tør jeg ikke det.. Men takk til deg som skrev sist, funket det virkelig med potetmel? Var det også et nokså hissig utslett?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #7 Skrevet 5. august 2010 Kjøp babysalven de har på www.norvis.no -Og ungen kommer ALDRI til å plages med bleieutslett igjen Den (og eksemkremen) er ganske enkelt, GENIALE. Og helt naturlig. Dama som selger dem, lager dem selv.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #8 Skrevet 5. august 2010 Så du har prøvd disse Norvis-produktene selv? Mot såpass hissig bleieutslett også?
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 5. august 2010 #9 Skrevet 5. august 2010 Hvor gammel er barnet ditt? Sønnen min har fått hissig bleieutslett, sluttet med vanlig melk, og det forsvant. Nå prøver jeg igjen med vanlig melk, og det kan se ut som om det kommer tilbake..
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #10 Skrevet 5. august 2010 Ja, jeg har prøvd produktene selv. Bruker dem hele tiden. Min sønn fikk en hissig utslett i ansiktet som det kom væske utav, det blødde og huden var hoven. Han så virkelig ikke ut Bestilte eksemsalven og det gikk 2 dager så var eksemet borte og har ikke vist seg siden. Det vil si jeg ser han har "utbrudd" av og til, men kremen tar det før det får tid å utvikle seg. Babysalven har jeg brukt siden dag èn så han har aldri hatt sår i rumpen, bortsett fra ett som han fikk da jeg var fri for salven i EN uke. 2 dager etter at vi fikk salven var det borte igjen. Har anbefalt og gitt bort kremene til alle jeg kjenner omtrent og ALLE har hatt hjelp av dem. Spesielt barn med atopisk eksem og bleieutslett.. Anbefaler produktene fra innerst i hjerterota mi, da alle barn skulle slippe å plages med eksem når de ikke er nødt til det.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #11 Skrevet 5. august 2010 Hun er to måneder.. Du sluttet selv med melk,, eller er barnet så stort at det ike bare ammes?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #12 Skrevet 5. august 2010 Okei, takk, da er de bestilt! Liker å prøve naturlige ting først, så langt det går. Og disse virket jo seriøse! Får kjøpe potetmel i morgen og bruke det mens vi venter på produktene!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #13 Skrevet 5. august 2010 Ja, hun er seriøs og kjempeflink. Bruker å sende mail til henne og spørre om råd hvis jeg har noen "hud-problemer" og hun tar alt seriøst og hjelper så godt hun kan. Hvis man har særegne behov lager hun salver og kremer så de passer deg liksom. Kjempekoselig dame- Og vet tydelig hva hun holder på med. Håper du også får hjelp av dem da Liker også å bruke bare naturlige kremer. Er så såre glad jeg slipper å bruke kortison på sønnen min. Jeg er atopiker selv og har blitt innsmurt med kortisonsalver så lenge jeg kan huske - Og før det igjen. Ikke hjelper det spesielt mye heller. Og ødelegger huden. Jeg vet så alt for godt hva det vil si og plages med slik dritt :/
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #15 Skrevet 6. august 2010 Nå har vi foreløpig vært superflinke til å tørke v bleieskift, kuttet ut sink, samt kjøpt potetmel. Ser ut til å bedre seg allerede!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #16 Skrevet 6. august 2010 Kjempebra! Du må fortsette å oppdatere nåe du får Norvis-produktene Kjenner jeg henne rett har du dem mandag..
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #19 Skrevet 24. august 2010 Hei igjen! Fått produktene, og de er kjempegode! Nå skal det sies at det allerede hadde hjulpet endel kun ved å kutte våtservietter (som vi brukte mer enn vanlig pga farting i ferien), og lufttørke lenge + hårføner, og potetmel. Men bruker nå babysalven ved bleieskift, og det er ikke antydning til utslett lenger!! SÅ alle der som kjøper disse sterkere sakene fra apotek o.l., prøv heller naturlige metoder først!
Daquiry Skrevet 25. august 2010 #20 Skrevet 25. august 2010 Jeg syns det høres ut som om det er sopp. Jeg slet selv med dette, uten at jeg skjønte var det var. Smør på canesten hver gang du skifter bleie, så forsvinner det. Og hvis det ikke er sopp, er det ikke farlig å prøve :-)
Daquiry Skrevet 25. august 2010 #21 Skrevet 25. august 2010 Sorry, så ikke det siste innlegget ditt, HI :-)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2010 #22 Skrevet 25. august 2010 Eneste som hjalp her var krystall fiolett. (en lilla greie (helt ufarlig) som du smører der det er utslett. Kjøper på apoteket. Tar både sopp og bleieutslett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå