Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #1 Skrevet 5. august 2010 1-åringen min har nettopp startet i barnehage, og på de 3 dagene vi har vært der har det ikke vært noe problem. Hun er veldig sosial av seg, og søker lett kontakte med andre. Har vært oppe i armene til alle ansatte i bhagen, for så å ville rett ned på gulvet igjen. I dag var hun og i barnehagen uten meg i 30 min. Dette hadde også gått bra. Smilte når jeg kom tilbake, men ville ikke opp i fanget, så det virket ikke som hun hadde savnet meg. Jeg er kjempe glad for at det virker som hun trives, og at hun ikke gråter. Men synes hun tok overgangen veldig fort. Kan det være at hun er så trygg fordi hun stoler på at jeg kommer tilbake om hun ikke ser meg? Det lengste jeg har vært borte fra henne er 24 timer, og da var hun til mormor og morfar. Har aldri hatt mye barnevakt heller. Flere som har slike barn?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #2 Skrevet 5. august 2010 Jenta er vel bare glad for å slippe å se deg! :-)
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 5. august 2010 #4 Skrevet 5. august 2010 Høres ut som om hun har det helt fint i barnehagen jeg, samme med lillemann, han har det ikke travelt med å komme tilbake til meg når jeg kommer for å hente han. Spiser som en hest der gjør han også, noe han ikke gjør hjemme, så høres ut for meg som om han trengte den stueforandringen! :-) Deilig at han ikke mistrives da, så slipper jeg å få enda mer dårlig samvittighet! he he
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #5 Skrevet 6. august 2010 Slik var mi også første par dagene. Bare gikk rundt og koste se. Men når jeg bare skulle levere henne og dra på jobb ble det hyling og skriking i to uker. Barnehagepersonalet sa det gikk over etterhvert. Hun skrek også når jeg hentet henne. Men det de sa, var at det er bedre hun gjør dette nå, for mange av de som ikke skriker den første tiden KAN få reaksjonen etter 1mnd eller så, og det er mye verre. Vet ikke om det stemmer, men det var det de sa.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #6 Skrevet 6. august 2010 Gutten min var slik som du beskriver i 2 mnd, så kom reaksjonen. Da hylte han og ropte etter meg da jeg skulle dra. Varte i noen uker før det gikk over. Pedagogen "advarte" om dette da vi startet, mange barn får ingen reaksjon før det har gått en stund og de innser at dette er hverdagen. Så mitt råd er: nyt at jenta de trives i barnhagen, er ikke noe morsomt å reise fra et gråtende barn som roper etter mamma..
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #7 Skrevet 6. august 2010 Det stemme rat ungene kan få en rekasjon i ettertid, men ikke alle får det. Noen bare trives fra første stund. I tilvenningen med begge ungene mine var jeg der første dagen. Det gikk så bra at jeg ble annbefalt å ikke være der på dag to. Var da hjemme med telefonen om de skulle ringe. Noe de ikke gjorde(hadde avtalt oppholdstid). De har ikke hatt noen reaksjon i ettertid. De har nå vært i bhg i 4 og 1,5 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå