Gå til innhold

angående støtte som alenemor!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hadde et innlegg om dette i går også angående stopp på o.s fra NAV etter at jeg melder om at jeg har planer om å prøve på nytt med barnefar. Ringte NAV da jeg dessverre ikke rakk å gå ned til saksbehandleren min for å spørre hvordan jeg skulle gjøre det, og kundebehandler sa at hun ikke var helt sikker på om jeg fikk for august. Isåfall måtte jeg vente til etter den 20 for da er den neste utbetaling. Dette vil jeg helst unngå, jeg vil melde med engang. Hun virket ikke så sikker, så er det noen andre som kanskje jobber i NAV som vet noe om dette?

BF kommer ikke engang tilbake til hjembyen vår før 1.september, og jeg må betale husleie for denne måneden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du går og gir beksjed den dagen dere flyttet sammen

Skrevet

Men de sier jo at du skal gi beskjed når det skjer endringer i forholdet.

Du får jo ikke støtte når du er sammen med bf trodde jeg, gjelder vel ikke bare å være samboer?

INgen som kan si noe konkret?

Skrevet

Ville ventet til den dagen dere faktisk flytter sammen med å melde fra. Kan jo være ting endrer seg og da blir det stress å be om å få stønadene tilbake... den fellen gikk jeg i..ikke spesielt gøy.

Skrevet

Enig i at reglene ser ut til å kunne tolkes som at man ikke skal være sammen med barnefar... samtidig fikk jeg helt klart inntrykk fra de jeg snakket med på NAV at de ikke kunne forstå hvorfor jeg hadde meldt fra så lenge barnefar og jeg ikke bodde sammen ennå... hvis det bare er snakk om en mnd eller to så ser jeg ikke helt problemet. Ville ventet.

Skrevet

Kanskje jeg burde vente, men siden vi planlegger å flytte sammen når han kommer hjem, så er det litt annerledes.

Han sier selv at han vil ha adresseendring her til så fort som mulig pga skole (han begynner på universitetet her)

Bare håper at når jeg går ned i morgen at jeg får for denne måneden også. Ikke for å være "grådig", men pga de faste utigftene denne måneden jeg ikke kommer unna og han ikke er med på før han kommer her

Skrevet

Hvis du ikke får OS denne mnd, syns jeg han burde stille opp med penger. Det er jo pga han du mister de pengene og han har ansvar for å forsørge barnet sitt han også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...