Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #2 Skrevet 5. august 2010 Jeg valgte jordmor av den enkle grunn at jeg ikke kan fordra faslegen min. Makan til tafatt kjerring skal man lete lenge etter altså...
Sweet Amber Skrevet 5. august 2010 #3 Skrevet 5. august 2010 Lege, fordi den legen jeg går til ikke presser meningene sine nedover øra på meg, hører etter når jeg snakker og undersøker hvis det er mulig noe er galt..I motsetning til den jordmora jeg gikk til sist jeg skulle ha barn:)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #5 Skrevet 5. august 2010 jordmor! tar seg mye bedre tid enn legen.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #6 Skrevet 5. august 2010 Lege! Gikk hos både lege og jordmor da jeg var gravid sist. Det er jo naturligvis veldig personavhengig, men jeg syntes timene hos jordmor var litt bortkastet. Hun brukte mye tid på pjatt og selvfølgeligheter syntes jeg. Legen var mer informativ, og det var interessant og spennende på en annen måte... Men, det også kommer jo an på hva slags type informasjon man liker, og ikke minst hvordan man liker å få den presentert..
Monajenten Skrevet 5. august 2010 #7 Skrevet 5. august 2010 Begge deler. Tror jeg må ha den beste jordmoren i universet, skjønnere og mer forståelsesfull dame skal man lete lenge etter. Blir jeg gravid igjen, kommer jeg til å velge henne på nytt. Jeg hadde flere kontroller i andre svangerskap enn vanlig, fordi jeg så frem til hver eneste time hos jordmoren.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #8 Skrevet 5. august 2010 Legen. Han har alltid god tid, så har jeg lurt på noe så kan jeg spørre. Jeg føler ikke jeg blir kastet på dør like etter jeg har kommet inn døra. Må si jeg er veldig heldig med min lege, så gruer meg tilhan skal gå av med pensjon. Var hos jordmor 2ganger med mitt andre barn, og det kunne jeg helst spart meg for. Må si hun bekjymret meg mer enn hun burde ha gjort. Men jeg er ikke så veldig pratsom av meg, jeg spør når jeg lurer på noe men klarer ikke å sitte der og prate bare for å prate med noen jeg ikke kjenner godt.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #9 Skrevet 5. august 2010 jordmor. I mitt siste svangerskap var jeg faktisk ikke hos lege i det heletatt. Dvs var hos lege pga noe annet enn svangerskapsrelatert, og jm sa når jeg spurte om jeg virkelig måtte til lege at siden jeg hadde hatt 1 legebesøk- svangerskapsrelatert eller ikke, så trengte jeg ikke. Var den samme jordmoren som tok imot barnet mitt også. Var også henne jeg var til på 6 ukers kontrollen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå