Christina06 Skrevet 5. august 2010 #1 Skrevet 5. august 2010 Når begynner de små å krabbe? Forsøke å åle seg bortover? Vet det er individuelt, men kan jo se sånn ca ut fra hva dere svarer? :-)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 5. august 2010 #2 Skrevet 5. august 2010 Snittet for å åle seg er vel ca 7 mnd, og så ca 9 mnd for å krabbe. Mine har vært 9 mnd, 4,5 mnd, 4,5 mnd og 5 mnd når de ålte seg fremover, og 10,5 mnd, 7 mnd, 8 mnd og 7 mnd når de krabbet på alle fire. Med andre ord en litt treg og tre litt tidlige.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 5. august 2010 #3 Skrevet 5. august 2010 Aner ikke hva som er vanlig eller ikke. Men kan fortelle når mine gjorde det.. Sønnen ålte seg da han var 5.5 mnd og krabbet bare noen uker etter det. Frøkna i heimen begynte å åle seg da hun var ca 7 mnd, er nå 9 mnd men krabber ikke enda. Hun kommer seg opp på alle fire men går ikke fremover..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. august 2010 #4 Skrevet 5. august 2010 Min var treig m å åle, 8,5 mnd gammel- men det var fordi hun kom seg så fort avgårde m å rulle istedet.. Krabbe begynte hun med da hun var 9 mnd gammel, og gikk alene uten støtte fra 11 mnd. Denne er ganske grei synes jeg; http://www.lekegrinda.com/det01.shtml
Gjest Skrevet 5. august 2010 #5 Skrevet 5. august 2010 Gutten min er 8 mnd og krabber ikke enda. Åler seg rundt i sirkel på gulvet og løfter såvidt på rompa. Datteren min krabbet vel da hun var 7 mnd, og det er gjennomsnittlig (ifølge den babydagboken jeg bruker)
Gjest Skrevet 5. august 2010 #6 Skrevet 5. august 2010 Lille her begynte å åle seg i militærstil når han var ca 8 mnd. Krabbet ikke før han var 10 mnd, men det gikk så fort med ålingen, at han gadd ikke å prøve å krabbe. Men gikk fort fra krabbing til gange da... Gikk to mnd etter han begynte å krabbe.
Mamsemums Skrevet 5. august 2010 #8 Skrevet 5. august 2010 Min eldste ålte seg aldri. Begynte å krabbe da h*n var 8,5 mnd.
Gjest Skrevet 5. august 2010 #9 Skrevet 5. august 2010 Min ålte seg aldri noe sted, hun kom seg frem ved å rulle til å begynne med. Hun begynte å krabbe når hun var 7.5mnd
Pirkeanonym Skrevet 5. august 2010 #10 Skrevet 5. august 2010 Eldste var 6 mnd- hun ålet seg aldri. Mini åler seg forsiktig frem til regler etc nå, hun er 4,5 måneder. :-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 5. august 2010 #11 Skrevet 5. august 2010 Snuppa vår ble 10 mnd idag og kan fortsatt ikke krabbe. Hun begynte å åle seg fremover like før hun ble 8 mnd. Hun åler seg superraskt bortover gulvet, klatrer opp trappetrinn og over den høye dørstokken til badet. Hun reiser seg også opp i krabbestilling, men legger seg fort ned på magen og åler seg bortover istedet, da dette tydeligvis går fort nok for henne.
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 6. august 2010 #12 Skrevet 6. august 2010 Min datter ålte seg framover rundt 6 mnd alder. Hun begynte å krabbe når hun var 11 mnd. Eldste datter tror jeg også begynte med det samme rundt samme tiden.
Tilde mai -09 + spire okt -10 Skrevet 6. august 2010 #13 Skrevet 6. august 2010 Dattera mi begynte å åle seg framover da hun var 4.5 mnd, begynte å krabbe da hun var 5.5 mnd, krabbet ganske lenge og begynte så å gå da hun var 10.5 mnd. Hun har aldri brukt rulling som framkomstmiddel.
Mor Løvehjerte Skrevet 6. august 2010 #14 Skrevet 6. august 2010 Putebarnet mitt (hoftefeil) begynte å krabbe da hun var 8 mnd.
Trollemor75 Skrevet 6. august 2010 #15 Skrevet 6. august 2010 Trollet ålet seg aldri, begynte å krabbe 7 mndr gammel. Så i barselgruppen at det var VELDIG individuelt.
kitty litter Skrevet 6. august 2010 #16 Skrevet 6. august 2010 Gutten min begynte å gå før han krabba... Ålte seg og kom seg fremover fra 7 mndr. alder. Gikk når han var 12 mndr. uten støtte...
Trollemor75 Skrevet 6. august 2010 #17 Skrevet 6. august 2010 Hvis jeg ser på barselgruppen min (6 stykker), var den en som ålet seg fra 5 mndr, men han begynte ikke å krabbe før han var 9 mndr gammel. På krabbing gikk spennet fra 7 mdr til 10 mndr gammel. Ikke alle ålet seg. Ikke alle gikk med/uten støtte når vi sluttet å treffes jevnlig når barna var 1 år gamle, men 2 gikk helt uten støtte. Det var dessuten veldig tydelig at de som var tidlig ute fysisk (som min sønn), var litt tregere på språk og det sosiale, og omvendt. Hun som krabbet sist hadde ganske bra ordforråd som 1-åring. Min krabbet fra 7 mndr, gikk langs møbler og vegger fra 7,5 mndr (gikk litt fort i svingene for mor), men slapp ikke taket før han var 11 måneder. Spennet er helt vanvittig, det gjør det hele veldig spennende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå