AmyPeppo Skrevet 5. august 2010 #1 Skrevet 5. august 2010 Hei! Prøver igjen jeg. Jeg er gift med amerikaner, og ønsker og flytte til Amerika. Problemet ligger ved delt foreldrerett og far ikke godkjenner flyttingen. Så nå har han innkalt til mekling ved familievernskontoret. Han har skaffet seg advokat allerede og greier. Alt i løpet av en dag, så alt dette skjedde helt plutselig for meg. Han sa vi skulle komme til enighet sammen, men ombestemte seg i løpet av en dag, så sitter her litt forfjamsa akkurat nå men. Er det noen som har hatt lignende saker, med mekling over delt foreldrerett, og som kan gi litt råd om hva de legger litt vekt på osv? Hvor stor er sjansen for å vinne en slik sak, siden alt virker så strengt når det gjelder foreldreansvar og spesielt flytting med barna her i landet. Blir det til at de bestemmer hvem som skal ha foreldreansvar, eller bare lissom at ja/nei til flytting, og går ikke noe på å ta fra foreldreansvar uansett. Eller har de kanskje ikke makt til noen av tingene, og at det "må" bli rettsak om vi ikke kommer til noen løsning? Veldig fortvila nå da barnet mitt har bodd hos meg i 4år nå, og plutselig så kan far få viljen sin fordi jeg vil "move on with my life" og han får da lissom nå bestemme at nei det kan jeg ikke. Blah, masse innestengte følelser om det her. Hvorfor er alt så vanskelig
Wopi Skrevet 5. august 2010 #2 Skrevet 5. august 2010 Jeg mener at man som forelder ALLTID, og uten unntak, har et ansvar for å sette barnet i fokus. Jeg mener at man etter et brudd skal velge hva man tror er rett for barnet. Du sier ingenting om hvor mye pappaen har vært involvert i de 4 årene. Dersom han f.eks. har hatt barnet annenhver helg, er det naturlig at han vil kjempe sin livs kamp for at barnet ikke skal flytte til en annen verdensdel. Og barnet har jo også rettigheter, rettigheter i forhold til sin pappa og hans familie. Når det er sagt, så er en mekler der for å mekle mellom dere. En mekler tar ingen avgjørelser. Men dersom dere står for langt unna hverandre, så får dere en meklingsattest, før det blir rettssak. Og da vil nok retten avgjøre, og de skal jo da avgjøre hva som er best for barnet. Hvordan ville du følt det om pappaen ønsket å flytte med barnet til en annen del av verden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå