Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #1 Skrevet 5. august 2010 Gammelonkelen min har nettop havnet på sykehus. Vi har egentlig ikke så mye kontakt med han, men siden hans egene barn og barnebarn er reist på ferie, ble jeg spurt om jeg kunne dra hjem til han å hente noen ting og klær, siden han blir der en stund. Han har bodd alene i 5 år, og jeg fikk SJOKK da jeg kom inn der. Tror ikke det har vært vaska der inne siden kona hans døde. Her snakker vi lag med støv og skitt og fett over alt! Badet er helt brunt der det har vært hvitt, hele kjøkkenet er fullt av fett osv... Rett og slett tragisk! Jeg spurte han om jeg skulle hjelpe han med å få orden på huset, for sånn kan han jo ikke bo, noe han takket ja til. SÅH, nå trenger jeg husmortips og råd til hvordan jeg skal få dette renest mulig uten å skrubbe meg fordervet. Vaskemidler, kluter, skrubber osv. Det bør helst være ting man får kjøpt i vanlige butikker, men her taes alle tips imot med takk!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #4 Skrevet 5. august 2010 ta badet med salmiakk ok skrubbesvamp først og dra over med lunket vann og sitronsaft for bedre lukt. Ikke bruk vann over 40 grader på salmiakken, da brenner den bort og ikke bland salmiakk og klør. Det blir giftig gass. Salmiakk for sterilisering av kjøkkenflater og fjerning av fett og også i kjøleskap, så sitronvann. Grønnsåpe på alle gulv eller Zalo om det er veldig mye fett på gulvene. Innkjøp av hanskar og svamper med skrubb er nok fin investering:-)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #5 Skrevet 5. august 2010 Vask og toalett vaskes med klor. Hell klor i toalettet, og la virke i 30 minutter. Skur etterpå.. Ellers, bruk salmiakk og vask med grønnsåpe etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå