Gå til innhold

Hvordan sove med bekkenproblemer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om det er låsning, løsning eller isjas, men jeg er helt ødelagt om morgenen! Jeg er 25 uker på vei. Jeg sover stort sett på en av sidene og har en pute mellom knærne.

Noen tips, please? :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sov på siden med en sammenrullet dyne mellom bena og videre opp foran kroppen/delvis under magen. Da får du støtte helt fra anklene og opp forbi bekkenet. Dersom det blir for tynt supplerer du evt med en pute mellom lår og knær. Ha også gjerne en tykk pute foran deg som du kan legge armen på og lene overkroppen litt mot. Et annet triks som jeg ikke har prøvd selv, men har hørt om, er å rive opp en plastpose i sidene og legge den dobbelt under hoftene, med en rivekant i retning hodet og en rivekant i retning føttene. Da reduseres friksjonen mellom deg og underlaget når du skal snu deg, slik at belastningen på bekkenet reduseres. Som sagt har jeg ikke prøvd posetrikset selv, men dyne mellom bena er jeg fortsatt avhengig av pga bekkenplager snart fire år etter siste svangerskap, så der har jeg MYE erfaring...

Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk problemer med bekkenløsning da jeg var rundt uke 22, er nå i uke 37. I starten ante jeg ikke hvordan jeg skulle ligge eller i det hele tatt gjøre av meg om natta, og det var helt forferdelig å røre seg eller kommer seg opp av senga. Jeg kjøpte ammepute som jeg har ligget med mellom beina og helt ned til mellom anklene, gir litt avlastning for bekkenet. Som noen over har skrevet så er det godt med litt støtte under magen og noe du kan holde deg rundt (pute/dyne/kjæresten). Det er fortsatt vondt, men har på en måte blitt vant til det. Tenker at det ikke er lenge igjen og at det forhåpentligvis snart går over :)

Skrevet

Her går det i en tykk dyne mellom føttene.. Fra anklene, som jeg putter litt under magen og opp til hode.. Også silkelaken og silketruse hjelper veldig her såfall :) HELDIGVIS bare 10 dager til termin!!

Skrevet

Jeg kjøpte en trykkavlastende overmadrass og det hjalp meg mye. Kjøpte fra Jysk, men den kostet vel 2000 kr for 90 seng. Likevel billigere enn tempur iallefall. I tillegg som andre skriver så var det pute mellom bena som de andre skriver her.

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg skal prøve å sove med en sammenrulla dyne i natt. Jeg håper det hjelper!

Ellers er det veldig fristende å prøve å sove på ryggen. Er det veldig feil når jeg er 25 uker på vei?

Hi.

Skrevet

Jeg ville bare skrive inn og si takk igjen for de gode tipsene jeg fikk her i går!

Mannen min er en kløpper på symaskina, og sydde et langt putetrekk av et gammelt dynetrekk. Så rulla vi sammen en dyndyne og putta inni. Den ble så lang som dyna er bred. Den sov jeg med mellom leggene, knærne og under magen. Det var så godt!

I dag morges var jeg helt fin i bekkenet, og jeg sov hele natta gjennom uten å gå på do en gang. Alt dette takket være de gode svarene jeg fikk!

Takk!

Hilsen evig takknemlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...