Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #1 Skrevet 5. august 2010 hvor mye er dere på skolen? da tenker jeg på hvor mye som er obligatorisk og hvor mye av tiden dere kan prioritere selv. jeg er avhengig av å jobbe ved siden av studiene, så derfor jeg lurer:)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #2 Skrevet 5. august 2010 Jeg tar det på deltid (75%) ved HiO og da er det to samlinger i semesteret à 2 uker, altså 8 uker i skoleåret. Dermed går bachelorgraden over 4 år og ikke 3 år. Både jeg og mine medstudenter jobber minimum 50% ved siden av studiet innenfor et barnevernfaglig felt.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #3 Skrevet 5. august 2010 jeg skal studere på heltid, visste ikke at jeg kunne ta det på fire år heller da. HI
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #4 Skrevet 5. august 2010 Går tilsvarene heltidsstudie, men på attføring så jeg jobber ikke ved siden. Men både blandt mine medstudenter og de på barnevern er det vanlig å ha jobber på rundt 50-60% ved siden. 100% blir ofte for tøft, spesielt i periodene med praksis og eksamen og hjemmeoppgaver. Men om du har barn forutsetter det at du har et nettverk som kan avlaste og hjelpe til med henting/levering og passing, for det blir mye ettermiddags/nattejobbing, da man gjerne er på skolen 4 dager i uka (ikke alt er obligatorisk, men man får MYE gratis på å møte opp på alle forelesninger). Lykke til! =))
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #5 Skrevet 5. august 2010 tusen takk for svar:) jeg har ett barn, men må bare jobbe litt ved siden av studier. skal prøve meg på to dager i uka, så får vi se om det går. hvor lange dager på skolen er det? altså forelesningene? jeg må si jeg håper på en del selvstudium:)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #6 Skrevet 5. august 2010 Vi har fra 2-6 timer pr dag. Men så kommer andre dager hvor man må være der 10-12-15 timer pga oppgaver og eksamener. Så å jobbe faste dager går ikke, man må sette seg opp på vakter utfra hva som passer den uka. Og gjerne bruker helgene om man kan. Selvstudium er vel og bra, men det vises på karakterene om man har vært på de "frivillige" forelesningene eller ikke. Og på vår skole (5-600 elever) er det mye større dropp-out prosent blandt de som bare møter på obligatorisk. Det tror jeg skyldes at man ved å møte på det som er, får et tettere forhold til medstudenter og en sterkere forhold til skolen som helhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå