Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #1 Skrevet 5. august 2010 Her inne lager alle sin egen barnemat. Det har jeg aldri hørt om før jeg kom inn hit. Alle snakker om fruktpinnsvin og vaniljekesam og hjemmelagede speltkjeks. Sånn er det jo ikke i det virkelige liv. Alle barna bruker ull fra nøstebarn. Og sånn kan lista gå i en helg evighet. Jeg forstår godt at de som er førstegangs og helt nye her på forumet får prestasjonsangst og dårlig selvbilde. Og mødrene her inne er ikke sene med å fortelle hvor galt ting er fatt heller. Slapp av damer, det er lov å gi barna pølser til middag og gi de en bolle i butikken akkurat sånn du ser alle andre gjøre.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 5. august 2010 #2 Skrevet 5. august 2010 Har tenkt det samme selv mange ganger. DB/BiM gjenspeiler på ingen måte det virkelige liv. I hvertfall ikke de menneskene jeg omgås, og min omgangskrets er veldig variert. Alt fra bønder til folk med doktorgrad, "fattige" alenemødre og "rike" par...har det meste innenfor spekteret i omgangskretsen min. F.eks har det vært stort fokus på hjemmelaget mat her, altså at man lager all mat helt fra grunnen av og aldri bruker f.eks Toro. Her inne virker det jo som om over 50% holder på slik, gjerne mer. Av alle de jeg kjenner godt nok til å vite litt om kosten deres, så er det bare en jeg kommer på som er der, og det er primært pga allergi. Alle andre bruker et sted mellom litt og en del halv og helfabrikata. Noen få mye.
Lille tripsi Skrevet 5. august 2010 #3 Skrevet 5. august 2010 Helt enig hi... kunne postet dette innlegget selv
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #5 Skrevet 5. august 2010 Hehe, jeg synes det er litt omvendt jeg... Det er ALLTID noen som har sterke meninger om folk som lager sin egen barnemat, bruker ulltøy fra Nøstebarn og bakovervendt bilsete. De får høre at de tror de er bedre enn alle andre og får høre at de er hysteriske. Jeg gir ikke barna mine pølser til middag. Ikke bolle i butikken heller. Det kjenner jeg ingen andre som gjør heller...(bolle altså). Men jeg er ganske avslappet på veldig mange andre områder. Jeg har fått mye hets her inne når jeg forsvarer økologisk mat og andre ting. Jeg har det ikke for vane å kritisere folk som velger å gjøre noe jeg ikke ville ha gjort.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #6 Skrevet 5. august 2010 Gud bedre!!! hadde verden vært som her ikke på forum, tror jeg det hadde blitt 3. verdenskrig, og at den aldri hadde tatt slutt:P
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 5. august 2010 #7 Skrevet 5. august 2010 Ble litt sjokkskadd når jeg gikk fra kun å være på bli gravid sidene til anonym og skravlesiden.. Men har lært å sile ut sånn noenlunde skikkelige svar, og folk som bare er ute etter å trøkke verdiene sine nedover skuldrene dine. Sånn som f.eks den fjordland debatten, skikkelig krangel fordi en stakkar gravid dame lurte på om hun kunne gi barnet sitt fjordland.. Tror ikke akkurat at barnet dør av det...
2 små og en undulat Skrevet 5. august 2010 #8 Skrevet 5. august 2010 Å, så godt å lese et sånt innlegg! Jeg er veldig enig!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #9 Skrevet 6. august 2010 Huff da Jeg bruker tøybleier på mine barn og tøybind og mooncup selv, vi spiser så godt som bare økologisk, vi lager all mat fra bunn av -også barnematen, kjeks og kaker. Alle barna (og voksne) bruker nøstebarn ull og vi kjøper ellers så godt som bare økologisk bommullstøy eller brukt (da er giftstoffene vasket bort.) Barna mine har ikke leker på batteri som blinker og tuter. Jeg har mange barn. Jeg sender ikke mine barn i bhg før de er fyllt 3 år, vi samsover og har stor tro på tilknyttning. Og jeg føler meg stort sett hundset og "etterfulgt" om jeg nevner dette her inne på bim. Føler ikke det er normen her inne, laaaaangt derifra. Normen her inne er å ha det beste av alt, handle mye og har man ikke det beste av beste til barna, ja så er man dårlig mor. Bruk og kast mentaliteten er stor. Man blir sett ned på/rakket ned på dersom man tenker/gjør ting litt utenfor boksen. Gud forby at man gjør ting litt annerledes. Så stort sett så synes jeg dib er ganske lik den virkelige verden jeg Desverre!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #10 Skrevet 6. august 2010 Da er det to av oss 9:46. Jeg opplever dib som "resten av verden" og at sånne utskudd som oss er hysteriske bedrevitere.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2010 #11 Skrevet 6. august 2010 09:46: er helt enig med deg. det var igrunn det jeg ville frem til i innlegget mitt også. Hilsen 22:26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå