Gå til innhold

noen advokater her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan jeg og bf skrive en kontrakt om at bf aldri trenger å betale barnebidrag? og gjelder en sånn kontrakt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvorfor i allverden vil du skrive en sånn kontrakt? Hvis du ikke vil ha barnebidrag av far så søker du bare ikke om det... Men skjønner bare ikke hvorfor du ikke vil at faren skal være med og bidra økonomisk..

Skrevet

pga en 60-40 fordeling...

han vil ha en kontrakt på at han aldri trenger å betale barnebidrag.

hi

Skrevet

Hvis du har barna 60 og han 40 så må han jo fremdeles betale barnebidrag..Han slipper jo ikke unna med det.

Skrevet

Er vanskelig å gi råd til deg når man ikke vet noe mer om hvorfor du vil gjøre det sånn. Men jeg vil uansett råde deg til å tenke deg nøye og grundig om før du evt gjør noe sånt!

Skrevet

Ellers så truer han deg med 50/50 deling eller?? he,he!!

Ikke skriv en sånn kontrakt den går bare utover deg selv og ikke minst barnet dere har sammen. Ta heller kontakt med en advokat så kan dette med barenfordelings saker.

Skrevet

en slik kontrakt ville aldri vaere gyldig etter barneloven. det er ikke mulig.

Skrevet

Men Hi hvorfor vil far ha en slik kontrakt og hvorfor vil du gå med på en slik kontrakt? Hvorfor vil han ikke betale for barnet sitt?

Har du barnet 60% og far 40% så SKAL han betale bidrag!

Litt mere info takk.

Skrevet

En kontrakt er bare gyldig så lenge begge parter overholder den, det er ikke ulovlig å bryte en kontrakt fordi at det man ble enige om for 4 år siden, ikke passer i dag.

Barn koster penger, for begge foreldre, og krangel om penger er kimen til mye vondt, så hvis du beholder barnetrygden og dere ellers samarbeider fint om å kjøpe det som barnet trenger - fotballsko, sykkel, ski, skiskole, klær, vinterdress, leker, evt reiser osv, er det ingen grunn til at pappa skal ha ekstra utgifter for at du skal ha mere inntekt.

Men, hvis pappa ikke bidrar i det hele tatt og forventer at barnet kommer med alt tilbehør fra deg, da bør han betale noe.

Og ja, det koster å bo i denne verden - for begge foreldre.

Skrevet

slik er saken. jeg får mest mulig penger hvis vi deler 40-60.

vi skal ha 50-50 ansvar for datteren. men jeg får mer penger om vi deler 40-60 hvis dere skjønner.

og da har jeg sagt at det er ok at bf slipper å betale barnebidrag. men han vil ha en kontrakt på det. slik at jeg om f.eks 8 år ikke krever etterbetaling....

Skrevet

Så du vil alltså ha os og dobbel barnetryggd ? Skaff deg heller en jobb.

Det er ikke barnefar du bør være redd for men NAV. NAV har mye kontroller på slike ting og blir du tatt så blir du politianmeldt.

Skrevet

Jamen så skriver dere kontrakt på at pappa betaler 1,- kr i bidrag hver måned i ett år og at kontrakten er gyldig i ett år fra den og den datoen, og fornyes ved utgangen av den kontrakten dere har.

Du kan uansett ikke komme løpende 8 år senere og kreve tilbakebetalt, for da vil pappa jo hevde at du har mottatt stønad fra NAV som du ikke har krav på - det vil han kunne hevde uansett, så vil du at en eksmann skal ha den slags info om deg??

Skrevet

ForeldreANSVARET er uansett barnefordelingsbrøk ALLTID 50/50, du må holde styr på begrepene.

Dere skal fordele hovedomsorg og samvær, med hovedomsorg 60% hos deg og samvær 40% hos far. Riktig og blir det den reelle brøken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...