Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har flyttet, og jenta vår på 2 år har dermed begynt i ny bhg. Men det har dessverre ikke vært en suksess. Hun hylskriker når jeg leverer henne, og personalet sier at hun er lei seg stort sett hele dagen. Spør mye etter mamma, vil ikke spise der, vil ikke leke med de andre barna, snakker nesten ikke, bare gråter. Både i dag og i går ringte de og sa at jeg måtte komme å hente tidligere enn avtalt for hun var så lei seg. Forferdelig triste greier. Hadde aldri tenkt meg at det kom til å bli et problem å begynne i ny bhg, for i den andre bhg hun har gått i har det aldri vært noe problem.

Så er det slik at jeg har fremdeles ikke sagt opp plassen i den bhg hun gikk i i fjor (skal gjøre det nå i august), men nå lurer jeg på om hun heller bør fortsett i den. Det er lengre reisevei til den, men det lar seg gjøre at hun fortsetter. Tror dere at det kommer til å gå seg til i den nye bhg, eller skal vi gå tilbake til den gamle? Hun har gått en uke i den nye bhg.

Hilsen bekymret mamma som bare vil at ungen skal ha det bra mens jeg er på jobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, så sårt det må være for deg.

Noen barn blir mer utrygge og redde for forandringer enn andre. Kanskje denne forandringen har vært veldig traumatisk for henne.

Det forundrer meg allikevel noe at hun ikke har en primærkontakt i den nye barnehagen som har klart å avlede henne og la henne føle seg trygg i løpet av dagen.

Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg byttet tilbake til den gamle barnehagen.

Da får dere det nok bedre begge to.

Skrevet

Takk for svar.

Jeg har tenkt akkurat det samme som deg angånede primærkontakten i den nye bhg, og jeg synes at det er litt merkelig at de ikke klarer å avlede henne mer. I den gamle bhg har hun ikke grått en eneste gang når vi har levert henne. Hun pleide å springe rett inn og gi "tanten" som tok i mot en klem, før hun gikk inn og lekte, og vinket hadet til oss. Så at hun har snudd så totalt er ikke til å forstå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...