Gå til innhold

Sykkel str...


Lene~mor til tre

Anbefalte innlegg

Minsten har bursdag om bare noen dager å vi hat tenkt å kjøpe ny sykkel til han da han trenger det, men så kommer det vanskelige... hvilken sykkel str skal vi kjøpe? Synes dette er kjempe vanskelig, var veldig usikker på hvilken str sykkelen han har nå er også men etter å ha målt den har vi funnet ut at den må være str "16" noe som egentlig er beregnet fra barn fra 4-6 år og vår gutt blir jo 8 nå, storesøstra har "24" sykkel noe som jeg ser er beregnet for hans alder, men da rekker han ikke ned i bakken med beina og så vidt pedalene så jeg synes den sykkelen blir for stor for han da det er tryggest for han å kunne ta beina nedi bakken. "20" str er jo beregnet for 5-8 år, når vi sier alderen hans i sykkelbutikken henter dem fram de syklene jeg synes er for store til han så det er ikke lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet selv best. Kjøpte ny sykkel i vår (til gutt 5år) og er kjent med at størrelsene er store. Vi valgte allikevel å kjøpe en sykkel vi synst var litt stor da. I begynnelsen var jeg redd vi valgte feil (de 3 første turene), men gutten har vokst mye, og ikke minst fått veldig god kontroll.

 

Det man ikke må glemme er sykkelhjulenes størrelse. Er jo ikke godt for gutten din å trå og trå for å få sykkelen fremover. Større hjul gjør sykkelen lettere å sykle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste råd er å ta gutten med å kjøpe sykkel. 16" hørtes veldig lite ut. Det fikk vår jente når hun var 4,5 år.. Og hun er lav av seg..

 

Gutten vår fikk 16" når han var 6 år (er også lav), men likte aldri denne sykkelen, og ville aldri sykle. Tok han med på en sykkelbutikk hvor han fikk prøve noen forskjellige og fant en han likte kjempegodt, som også var større en 16" men helt annerledes bygget i konstruksjon allså passet bedre til hans kroppsfassong..

 

Lykke til med kjøpeet, om du ikke alt har kjøpt da:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) nei vi har ikke kjøpt sykkel enda, skal kjøpe en av dagene til uka.

Jenta mi fikk faktisk så stor sykkel som er anbefalt etter hans alder da hun var 8 år, men så er hun høy og stor for alderen mens gutten min er normal/lav av vekst. Han er jo 8 cm lavere enn det jenta mi på samme alder og det er jo en del, han har prøvd hennes sykkel og den blir for stor.

Men det er jo forskjell på merkene på syklene også så vi får vel ta han med å kjøpe sykkel så finner vi vel ut av det :)

Han har jo nettopp lært seg å sykle også og er ustødig når han skal starte og stoppe å sykle så da er det greit å kunne nå med tærne nedi bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i begynnelsen når dei akkurat he lært å sykle å ein god stund etter det så e d bedre me litt for liten sykkel enn for stor, dei he mer kontroll da:))

 

E nok lurt å ta han med ja, kan jo gjøre det som en overaskelse likevel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...