Gå til innhold

Innleggelse før keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om en blir lagt inn dagen før keisersnittet?

Er det i tilfelle mulig å få reise hjem og sove?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på når kl du skal ta KS ev. Kan hende du i tiillegg må være fastende om du skal i full narkose el bare epiduralnarkose. Blir du lagt inn dagen før KS må du nok være der natta over og ca 3-5 dager etter KS. Dette dersom det er planlagt og da 8-14 dager før term. Er det ikke planlagt, så vet man jo ikke før fødsel om det ender i kS:-D

Lykke til uansett. Har tatt hasteKS og det gikk så fint atte. Hjemme etter 4 dager og ingen plager etter det.

Gjest @---;-
Skrevet

Nå kan ikke jeg svare for annet en hva jeg fikk opplyst når jeg skulle ha planlagt keisersnittet på Ullevål nå i juli.

Så ting kan være annerledes på andre sykehus.

Uansett...

Jeg fikk beskjed om å ringe føden kl 1800 kvelden før keisersnittet. Da fikk jeg vite når jeg skulle møte morgonen etter.

Kl 0645 hvis jeg var nr 1 eller nr 2, kl 0745 hvis jeg var nr 3 eller meir.

Jeg skulle begynne å faste fra kl 2400 og ta et klyx på morgenen før jeg kom inn.

Hvis dette var mitt først barn så kom jeg til å bli verende 4 dager på barsel. (Keisersnitt på mandag, reise heim på fredag). Hadde jeg barn fra før så blir det 3 dager (Heim torsdag).

Med planlagt keisersnitt så fikk man ikke komme over på pasienthotellet.

Med hastesnitt så blei man 2 dager på barsel deretter 2 dager på pasienthotellet.

Dette er hvis alt går bra og er som det skal med mor og barn.

Så som du ser så på Ullevål så sover man hjemme kvelden før snittet.

Skrevet

Jeg har erfaring fra ks ganske tidlig på morgenen.

Ble formelt sett lagt inn dagen før, men siden vi bodde veldig nært fikk jeg reise hjem. Måtte møte fastende kl 07 på morran, og 0830 var barnet født.

Skrevet

Klyx? Ved keisersnitt? Hvorfor det?

Skrevet

Jeg har to planlagte keisesnitt bak meg og måtte også ta klyx. Det er bra for du får tømt tarmen. Pga spinalbedøvelse eller epidudralbedøvelse så kommer du deg ikke opp pga lammelser i beina. Greit å slippe å gå på do på potte (bekken) i senga også etter operasjonen.

Jeg hadde så store smerter de to første dagene etter ks så jeg var glad jeg ikke hadde tarmene fulle for å si det slik...

Jeg har hatt ks ved to forskjellige sykehus så dette er vanlig..og for ditt beste.

Skrevet

Jeg tok ks for tre år siden ved UNN, som er et stort universitetssykehus. Der var de i alle fall ikke snakk om klyx. Kan ikke huske at det bød på problemer å gå på do etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...