Gå til innhold

Dere med barn i skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere fortelle litt om 1.skoledag for 1.klassingene?

Hvor lenge var dere foreldre der? I hvor mange dager var dere med?

Jeg har ikke fått noe informasjon om dette fra skolen,og jeg er litt kontrollfreak som liker å planlegge:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vanlige der jeg har jobbet og hatt barn i skolen er at man har møtt opp med barna til fastsatt tid og så har det vært litt info etc for alle. Deretter har foreldrene blitt sendt ut/bort/hjem slik at elevene har fått en stund alene med lærer før foreldrene har hentet barna igjen/barna har gått hjem.

Det har kun vært barn som har slitt spesielt med å skilles fra foreldrene som har hatt foreldrene mer med enn denne stunden den første dagen.

Skrevet

Snuppa begynner på skolen nå :) Vi har fått brev fra skolen hvor det står at foreldrene skal være med første skoledag. Antar derfor at vi ikke skal flere dager :) Jeg skulle gjerne visst sånn ca hvor lang skoledag de kommer til å få jeg. Noen steder i landet har de fri en dag i uka, men ikke her.

Skrevet

Vi har fått informasjon om skoledagen.Den blir fra halv 9 til halv 1 hver dag.Ikke fri noen dag i uka.

Veldig rart at dere ikke er informert om det med tanke på å søke SFO:-S

Det kom brev i dag om 1.skoledag,den er fra 9 til 12.Og jeg kan være med:-) Antar da at jeg ikke skal med resten av den uka,hehe

Skrevet

Dere må da ha fått info om dette? Hva da barnet ble skrevet inn på skolen? Og samtidig skulle dere jo fått info om søknadsfrist og -skjema til SFO!

Hvis dere ikke har fått info om dette, så er det, etter min mening, en meget alvorlig glipp! Ellers kan du nok finne info om skolerute, skoledagen osv. på skolens hjemmeside. Den finner du nok via kommunens hjemmeside. :-)

Skrevet

Da sønnen min begynte på skolen i fjor, var 1. skoledag lagt til kvelden, husker ikke tidspunktet, men si kl 16.00 eller noe sånt. Da var alle foreldre, besteforeldre osv med og stilte opp utenfor skolen. Lærer og rektor presenterte seg og hver elev gikk bort og hilste på dem når de ble ropt opp. Så gikk vi inn, de sang et par sanger og gjorde noen enkle oppgaver, det ble tatt bilder og så var dagen over.

Skrevet

Da hadde han forresten vært et par uker på sfo allerede. Var vel bare med 1 skoledag tror jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...