Gå til innhold

dere med peiling på kosthold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å legge om kostholdet mitt.

Jeg spiser rugbrød og grove knekkebrød isteden for kneipp brød,pasta og ris isteden for poteter.Masse kjøtt og grønnsaker til middag.

Dette gjør at jeg spiser mindre mengder mat enn før,og jeg har også ett mindre søtsug.

Jeg har fortsatt både sukker og fett i kostholdet.Poenget mitt er at jeg skal kunne leve med dette foralltid,ikke bare i 14 dager.

Men jeg får så sinnsyk hodepine:( Kjennes nesten ut som undertrykk i hodet.Jeg er sur og sinna,og vannvittig trøtt.

Hva skjer?

Noen tips til hva grunnen kan være? Eneste som er fjernet fra kostholdet er kneipp/loff/poteter og sukkerholdige varer er redusert. Ellers er alt som før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får vondt i hodet av å kutte ut/ned på sukker.

Det gir seg etter en stund!

Keep up the good work!

Skrevet

Ikke uvanlig å få vondt i hodet når man legger om kostholdet -ta en paracett og fortsett som du gjør! :)

Spis fullkornspasta og del tallerkenen din i fire, en del kjøtt, en del karbohydrater (altså ris/pasta) og to deler grønnsaker. Mosjoner en time om dagen der du blir ordentlig svett, og vips du er på god vei mot en sunnere livsstil :)

Skrevet

Potet inneholder flere næringstoffer i forhold til kalorier enn ris og metter mer. Hvorfor tror folk at potet er så farlig?

Hodepinen din kan være sukkerabstinenser. Man blir hekta vet du og det er hardt for kroppen hvis man kutter ut sukkeret tvert. Hold ut og om et par uker føles det nok bedre. Også må du passe på at du drikker nok selvfølgelig :) To liter vann om dagen - minst!

Skrevet

Jeg spiser fullkornpasta og fullkornris.

Mosjonen kommer,jeg har meldt med på ting jeg liker til høsten. Eller etter skolestart da.

Om det ikke er ting jeg syns er gøy så holder det i 3 uker,max. Så det gidder jeg ikke.

Skal trene på "opplegg" 3 dager i uka,men dette er ting jeg vet jeg får treningsverdi av. Så til våren vil dette bli utvidet til 5 dager i uka. At det ikke blir gjort før har med økonomi å gjøre,og jeg gidder ikke diskutere det i denne tråden:-)

Tusen takk for svar:-)

HI

Skrevet

Fullkornsris, da er jeg med, det er bedre enn potet.

Hilsen anneien som forsvarer poteten :)

Skrevet

Hehe

Jeg har erfaring fra tidligere at jeg går ned i vekt med å kutte potetinntaket mitt.

Det er ikke første gang jeg legger om på kostholdet, så jeg vet hva som passer min kropp.

Men når man lever sammen med noen som elsker potet,vanlig brød ol så glir det fort ut:-S

Ketolyse passer ikke for meg,og om jeg tar en slankekur er jeg midt i en kjempesprekk om maks 4 dager:-(

HI

Skrevet

Det er vanskelig å skulle følge et kosthold som parteren ikke kan leve med. Du kan jo lage potet til maten noen dager, men spise mest andre grønnsaker og bare en potet eller noe. Det burde jo gå bra :)

Jeg så forresten at du spiser naturris og det er sunnere enn potet, men alle som spiser hvit ris fordi de har hørt at ris er bedre enn potet irriterer meg noe utrolig, he he.

Lykke til med å legge om kostholdet, jeg jobber også med å få til sunnere matvaner i heimen etter at mannen har vært hjemme i perm og ting har sklidd ut. Det er verdt slitet selv om det er pes mens man holder på!

Skrevet

Passer du på at du får nok drikke i deg? Vann er det aller beste og veldig viktig at du får i deg nok væske når du slaker deg, ellers kan du fort føle deg slapp og få vondt i hode;)

Skrevet

Mulig jeg drikker for lite vann ja. Prøver å huske vann hver gang jeg passerer ei kran,men må nok ha vannflaske på bordet og.

HI

Skrevet

Det er nok manglen på sukker slik et par over her mener som er hovedårsaken til hodepinen din.

Har gått på "renselseskurer" uten sukker noen ganger og har fått utrolig vondt i hodet hver gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...