Gå til innhold

Hva mener dere? Ang kausjonist. (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og typen har vært sammen i over ti år. Vi har ett barn sammen. Nå er det sånn at vi har leid leilighet de siste årene. Dessverre så er ikke leiligheten og beliggenheten særlig egnet for småbarn. Nå er det sånn at typen har fast jobb, men jeg studerer under støtte fra Nav vel å merke. Så jeg har inntekt. Banken gav oss lån, men vi måtte ha sikkerthet for ca 400 000. Jeg har ikke foreldre, men typen som er enebarn har en velstående mor.

Moren kommenterer også titt og ofte bosituasjonen vår, og her om dagen fortalte typen henne at vi hadde søkt, men måtte ha egenkaptial. Fikk en reaksjon som jeg tolket som: så dumt, da er det bare å håpe på lotto....

Hva synes dere? Er det urimelig å ønske at hun skal hjelpe oss når jeg vet hun har mulighet?

Skal sies at hun ga sønnen ett par hundre tusen i forskuddsarv for ca 10 år siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håpe at hun stiller som kausjonist kan dere vel, men dere kan ikke kreve noe. Dere får rett og slett spørre henne rett ut om hun vil stille sikkerhet for dere, hjelper neppe med hinting...

Har typen din ikke igjen noe av forskuddsarven, forresten?

Skrevet

Jeg blir litt usikker på om dere forventer at hun skal stille egenkapitalen typen din sa til henne at dere trenger, eller om dere vil hun skal stille som kausjonist på 400.000,-