Gå til innhold

Hva mener dere? Ang kausjonist. (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og typen har vært sammen i over ti år. Vi har ett barn sammen. Nå er det sånn at vi har leid leilighet de siste årene. Dessverre så er ikke leiligheten og beliggenheten særlig egnet for småbarn. Nå er det sånn at typen har fast jobb, men jeg studerer under støtte fra Nav vel å merke. Så jeg har inntekt. Banken gav oss lån, men vi måtte ha sikkerthet for ca 400 000. Jeg har ikke foreldre, men typen som er enebarn har en velstående mor.

Moren kommenterer også titt og ofte bosituasjonen vår, og her om dagen fortalte typen henne at vi hadde søkt, men måtte ha egenkaptial. Fikk en reaksjon som jeg tolket som: så dumt, da er det bare å håpe på lotto....

Hva synes dere? Er det urimelig å ønske at hun skal hjelpe oss når jeg vet hun har mulighet?

Skal sies at hun ga sønnen ett par hundre tusen i forskuddsarv for ca 10 år siden.

:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner veldig godt at hun ikke tilbyr seg å være kausjonist når hun har gitt han flere hundre tusen for bare 10 år siden og han har forvaltet dette så dårlig at dere igjen står på bar bakke.

Skrevet

Veldig mange foreldre hjelper barna sine og det er litt sært å ikke gjøre det, men så er det jo hennes penger og hennes liv. Hun mener kanskje at dere burde tenkt lengre før dere fikk barn eller noe i den duren?

Skrevet

Kan forstå henne jeg om sønnen ikke klarte å gjøre noe fornuftig utav 200000,- (Hvis det er tilfelle, du sier jo ikke noe om det.)

Noen er veldig skeptiske til å være kausjonister. Mine foreldre vil ikke være det. Har aldri spurt heller, men de har alltid sagt at det er noe de ikke vil være. Men de vil jo gjerne bidra så har fått støtte som har gått rett i bolig.

Er du sikker på at hun er velstående? Er jo så mangen som er velstående bare på utsiden :) Men så er de igrunnen bare fullt av lån.

Skrevet

Har dere spurt henne, eller bare hintet? Kanskje hun ønsker å bli spurt?

Det er ikke urimelig å ØNSKE at hun hjelper dere, men det er ikke rimelig å bli snurt om hun ikke ønsker å gjøre det.

Skrevet

Jeg skjønner godt at hun ikke ønsker å risikere en alderdom i økonomisk trygghet for å kausjonere for en voksen sønn med fast arbeid som ikke har klart å spare seg opp noe til egenandel på fast bolig. Om dere har vært sammen i 10 år, så er dere vel voksne begge to, og da bør dere kunne klare dere selv. Om ikke det stedet dere bor nå er egnet, så får dere bli boende allikevel mens dere sparer. Ta ekstrajobb, lev billig osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...