Gjest Skrevet 5. august 2010 #1 Skrevet 5. august 2010 Hvor tidlig kan man teste positiv etter EL og hvilke tester er best?
Lilledrøm Skrevet 5. august 2010 #2 Skrevet 5. august 2010 Jeg brukte CB monitoren og den er perfekt til EL testing spør du meg )
Gjest Skrevet 5. august 2010 #3 Skrevet 5. august 2010 men når teste etter EL? Har testa positiv EL nå i fire dager
mayflower Skrevet 5. august 2010 #4 Skrevet 5. august 2010 Har du ikke testet etter EL før anbefaler jeg deg å bruke clearblue digitale tester. Der får du et smilefjes når testen er positiv. Den er veldig enkel å forholde seg til. Jeg brukte den når jeg begynte å teste og var veldig fornøyd med den. Etter en stund kjøpte jeg sånne billige tester på nettet og tok disse samtidig med clearblue en stund. Etter hvert lærte jeg meg hvordan en positiv test faktisk så ut og da kunne jeg gå over til bare å bruke de billige testene. Nå har jeg sluttet å teste fordi jeg vet sånn ca når EL kommer. På siden, http://www.clearblue.com/no/nar-skal-man-begynne-a-teste.php , er det en kalender som kan hjelpe deg å regne ut på hvilken syklusdag du bør begynne å teste. Lykke til.
Gjest Skrevet 5. august 2010 #5 Skrevet 5. august 2010 Jeg har testa positivt i fire dager (EL), så lurer på når man eventuelt kan få en positiv gravidtest..ser noen begynner å teste så og så mange dager etter el. Når er det realistisk å få en positiv gravidtest etter positiv EL test hvis man er gravid?
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 5. august 2010 #6 Skrevet 5. august 2010 man har som oftest EL den dagen testen er negativ igjen, og 13-14 dager etter d (ikm) burde testen være positiv om man er gravid, noen tester positivt når de er 10 dager etter EL og noen 20 dager etter så..men man burde iallefall vente til Ikm dagen..
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 5. august 2010 #7 Skrevet 5. august 2010 Ca 50% av gravide kan få positiv test 4 dager før IKM dvs ca 10 dpo. Så det er det tidligste som er anbefalt. Men da har jo også 50% av de gravide negativ test..
mayflower Skrevet 5. august 2010 #8 Skrevet 5. august 2010 Du mener når man kan teste positivt med en graviditetstest? Noen tester positivt 10 dager etter EL, men det beste er å vente så lenge som mulig, helst til IKM eller noen dager etter. Hvilke tester som er best kan jeg ikke svare deg på for jeg har aldri vært gravid og fått positiv test. Har du hatt positiv EL-test i fire dager nå så har du ikke hatt EL enda. Når testen blir negativ igjen har du hatt EL (mest sannsynlig).
Gjest Skrevet 5. august 2010 #9 Skrevet 5. august 2010 Ja hadde fire dager med positiv EL og idag var den negativ igjen :)
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 5. august 2010 #10 Skrevet 5. august 2010 Da har du mest sannsynlig eggløsning idag (eller igårkveld/natten som var) så da må du bare hoppe i høyet idag! om tidligst 10 dager og iløpet av 14-20 dager bør en graviditets test bli positiv om du er gravid:)
Gjest Skrevet 5. august 2010 #11 Skrevet 5. august 2010 ti dager....altfor lenge, haha! Høyet er hoppet i, og skal hoppes i! Jippi!!
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 5. august 2010 #12 Skrevet 5. august 2010 Ja,desverre:p er selv 7 dager over EL idag å har ikm om 7 dager..så jg er såå spent og tenker aaaalt for mye gitt:p hehe;) lykke til da! ;D kos deg ;-)
Gjest Skrevet 5. august 2010 #13 Skrevet 5. august 2010 hadde første positive test den 1.august og idag var den negativ Hmm....da kan jeg kaaaanskje teste positivt på tirsdag ?????
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 5. august 2010 #14 Skrevet 5. august 2010 hehe mye styr dette..men nei,du skal ikke teste (tidligst) 10 dager etter positiv test,du må teste 10 dager fra idag,fordi d er IDAG du har eggløsning..d tar noen timer etter samleie for egget og bli befruktet å så tar d 6-7 dager for egget å feste seg i livmoren, du danner ikke hcg nok til at d slår ut før tidligst 10 dager etter NEGATIV EL test,men som oftest må du vente til den dagen du skal ha mensen igjen til at testen kan bli positiv.. forstå du? ble litt rotete:p
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 5. august 2010 #15 Skrevet 5. august 2010 dvs at du ikke kan få positiv graviditets test før tidligst den 15. august. men den kan goodt bli negativ da..selv om du sku være gravid..4 dager etter d..dvs den 19. burde testen være positiv om du er gravid og mensen ikke kommer.
Gjest Skrevet 5. august 2010 #16 Skrevet 5. august 2010 aha, JA jeg MÅ ha det inn med teskje dette her altså! Spennende! heheh
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 5. august 2010 #17 Skrevet 5. august 2010 hehe d måtte jeg også da jeg startet;) kan jeg spørre hvor gammel du er? du skjønner,siden du har EL idag,så er d ikke sikkert egget er festet i livmoren enda på tirsdag..mest sannsynlig vil d feste seg rundt torsdag,og enda da må du vente noen dager før du kan teste,sånn at kroppen rekker å produsere hcg;)
Gjest Skrevet 5. august 2010 #18 Skrevet 5. august 2010 er 28, haha. Virker jeg barnslig eller? vel det er jeg også Har ei datter fra før, men har ikke satt meg inn i denne testinga før nå! Hadde en MA for et halvt år siden, så håper det går bedre denne gangen
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 5. august 2010 #19 Skrevet 5. august 2010 nei,men tenkte du kanskje var i begynnelsen av 20 årene:p nei ikke barnslig,men du virker som en person med masse energi! jeg merker den godt! er du d? men så er d bra og være barnslig også da,tenk hvor kjedeli d skulle vært å ikke være d? nei uffuff.. ja,jeg har også en datter fra før:D hun er nå 13 mnd..hun var uplanlagt og satt etter 4mnd uten p-sprøyte..jeg skulle bytte prevensjon når mensen kom tilbake,men rakk ikke d første mnd og etter d da satt hun! var gravid jeg også,får et halvt år siden..jeg måtte ha en utskrapning pga noe som ikke stemte,desverre..skulle hatt et barn i armene minse sånn ca nå:/ (jeg går bare 8 mnd,pga jeg er lita og babyen er ferdig da,jenta veide hele 2950gr i uke 36 da hun kom,og var friskere en enkelte født til termin så,jaja:p) jeg krysser fingrene for deg! d går nok bra! vi kan jo kanskje følge hverandre litt her inne? har du akkurat startet prøvingen da?:-)
Gjest Skrevet 6. august 2010 #20 Skrevet 6. august 2010 Så bra at du også har ei datter:) Det er ikke lett når man mister, men vi er ikke alene, det er visst ganske vanlig når jeg leser mange innlegg her på barnimagen. Bare å prøve igjen, lettere sagt enn gjort, det kjenner jeg nå..for det er jo en evighet mellom hver syklus ikke minst å vente på å ta test osvosv. Vi har akkurat begynt å prøve ja, håpet på at noe skjedde forrige mnd, men det var denne mnd vi satsa på haha. Håpe håpe håpe!! Krysser fingre og tær for deg også!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå