Gå til innhold

Engstelig etter besøk hos jordmor i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært hos jordmor, som raegerte på at baby lå så langt ned i bekkenet med hodet allerede. Er i uke 33. Virket på henne som det da var fare for å føde før tida, men hun ga liksom ikke noe ordentlig svar på om det var noe å bekymre seg for, bare sa at vi fikk håpe han/hun holdt seg der inne noen gode uker til.. Ble helt stressa jeg.. Noen andre som har hatt baby langt ned allerede fra uke 33 ca, og likevel gått til (nesten) termin? Jeg har født i uke 38 og 39 de andre gangene (motsatt rekkefølge). Og HVIS baby skulle finne på å komme nå; hvordan går det med babyer født rundt uke 33, hvor store er de og klarer de å puste/spise osv?`

Hilsen bekymret mamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En baby som kommer etter uke 27 er veldig sikker på at klarer seg fint.

Men selv hadde fosteret mitt festet seg tidlig forrige gang, husker ikke helt sikkert hvilken uke jeg var i men mener det var noe rundt 30 og jeg gikk til termin.

Sålenge du har nok fostervann og ikke antydning til åpning ville jeg bare slappet av. Uansett så fikk du vel se/høre hjerteslagene osv og der virket det vel som alt var i orden?

Skrevet

Har ikke erfaring med dette, men vil bare si noen trøstende ord. Det går nok helt sikkert bra. Og barn som blir født etter uke 33 er premature, men de aller aller fleste greier seg supert. Lykke til videre.

Skrevet

sønnen min lå langt ned i bekkenet allerede i uke 24..fikk noe forkortet livmorhals, men han holdt seg inne til uke 34.. Får du rundt denne tiden vil nok barnet klare seg veldig fint. kan regne med ca 2 - 3 uker på sykehus.

Begge mine kom i uke 34. Jenta lå 7 dager , gutten lå 12 dager. ingen hjelp av maskiner. kun matningsproblemer. Han fikk gulsott et par ganger, og spiste enda dårligere som følge av det. Han ble sondematet i 10 dager. HUn ble koppmatet i 3 dager. Etter dette var de selvforsynte. Ellers ingen komplikasjoner.

Skrevet

D går nok helt fint:-) min første festet seg i uke 26 , men ble født i uke 37:-) så d betyr ikke nødvendigvis att fødselen starter de nærmeste dagene...;-)

Skrevet

Jenta mi festa seg tidlig, men kom på termindagen :) Husker ikke hvilken uke, men 4 uker før iallefall. Du er jo kommet så langt at om fødsel starter så er det ikke krise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...