Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #2 Skrevet 5. august 2010 ha verdier for i hvertfall 15 millioner.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #3 Skrevet 5. august 2010 Jeg føler meg i hvert fall rik, på lykke...
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #4 Skrevet 5. august 2010 visste det kom til å dukke opp sånne svar:)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #5 Skrevet 5. august 2010 Ved du hvordan man i Norge definerer fattigdom? Om man ikke har råd til å kjøpe en pc på dagen. Da er man fattig. Det er regjeringen som har laget denne malen. Jeg er fattig. Vil si at alle som har verdier over 1mill er rik.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #6 Skrevet 5. august 2010 Vi har verdier for ca 9 mill og penger på bok . Mener selv at vi går under kategorien rik, men leser en som mener at 15 mill da er man rik . Så vi er kansje middels vi da ?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #7 Skrevet 5. august 2010 Har ikke ei krone på bok ei heller mulighet(eller behov for;) å kjøpe en pc på dagen,-men er kjemperik!! Lever drømmen min på alle måter:)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #8 Skrevet 5. august 2010 Man er rik når man har råd til å kjøpe det man har lyst til itillegg til å eie det man har (ikke belånt). Lyst på ny bil, ja da kjøper man seg ny bil og den bilen man vil ha. Styrtrik er å ha overflod og kjøpe seg unødige ting. Rike kjøper seg hytte i skjærgården til mange millioner og pusser den opp så den blir perfekt. Rike folk drar ikke på hotellferie de kjøper hele hotellet er det noe som heter.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #9 Skrevet 5. august 2010 Jeg blir så forbanna når feks. jeg spør en venninde om vi skal gå på kino, og hun svarer "nei jeg kan ikke, jeg er så fattig" AAhrrg... man er ikke fattig, man har bare litt dårlig råd.. jeg definerer rik som en som har hus, mat, dusj, bil, tv, pc osv.. og råd til å gå på kino, restaurante ++ engang i blant.. man trenger ikke nødvendigvis ha 15 mill stående for å være rik:)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #10 Skrevet 5. august 2010 Spørs jo hva man anser som rikdom det. Men materielt så har man så mye at man faktisk kan handle alt man lyster uten å måtte telle på kronene. Dvs. det er indivuduelt. Og nei, er langt fra materielt rik selv, har verdier og trygghet, men må tenke over hva vi handler og prioritere. Men herlighet så uendelig rik vi er ellers, med nydelige barn, et godt og koselig hjem, god helse, godt forhold til familien på begge sider, fantastiske venner, en givende hverdag og et forhold som fungerer og som er basert på både kjærliget og respekt. Så på et vis er jeg utrolig rik og heldig. Penger kunne vi jo had mer av, men vi blir nok aldri mange millionærer uansett, for glad i å leve og kose oss til å bli det. Orker ikke jobbe oss i hjel og kommer aldri til å arve stort siden vi har unge spreke foreldre som ikke eier stort annet enn hus, bil, hytte og båt. Så målet er å kjøpe egen hytte og båt, når vi har det er alt i boks.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #11 Skrevet 5. august 2010 13.24... du er bortskjemt.. jeg syntes du er rik!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #12 Skrevet 5. august 2010 Jo mer penger man har, jo høyere blir kravet til hva man synes man MÅ ha... Ingen har råd til å kjøpe alt de vil ha, for man vil alltid ha noe større og mer. Tjener man mye har man større boliglån, dyrere bil og hytte og dermed ikke nødvendigvis mer å kjøpe PC for på dagen. Rike er de som lever lykkelig med et forbruk som er såpass mye under inntekten at de kan unne seg noe de føler er ekstra når de vil.
Gjest Skrevet 5. august 2010 #13 Skrevet 5. august 2010 Tja, har man penger til mer enn noe å fylle magen med hver dag er man ganske rik i internasjonal målestokk. For å være rik i norsk målestokk tenker jeg at man må ha verdier over ti millioner i hvert fall.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #14 Skrevet 5. august 2010 Å være rik er for meg noe helt annet enn materiell overflod.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #15 Skrevet 5. august 2010 du er rik når du feks handler klær og ikke trenger å se på prislappen før du betaler. du er rik når du kan dra på ferie hvor som helst. du er rik når du har(for ) stort hus og flere biler enn det du og mannen kan kjøre du er rik når du kan spise ute når som helst hvor som helst Synes jeg...
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #16 Skrevet 5. august 2010 RIK er vel kanskje et dårlig ord. Er man rik, så har man masse penger, gjerne flere millioner på bok, nedbetalte hus og hytter, en båt her og en båt der... Svigers har masse penger. De kan handle det de vil uten å tenke på hva det koster, men de er ikke rike. De kjøper ikke hotellet, for å si det sånn. Selvom man kan handle klær uten å se på prislappen, så trenger man ikke være rik. Syns jeg Men definisjonen er fryktelig vanskelig!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #17 Skrevet 5. august 2010 Tja... Et ektepar med tilsammen 50 tusen utbetalt pr mnd kanskje? om man er mellom 2 og 5 i husstanden, vil jeg anse det som en rik familie.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #18 Skrevet 5. august 2010 Rik er liksom Røkke, og andre rikinger. Velstående er vel mer brukt om de som har det mer enn romslig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå