Gjest JuniGull2010 Skrevet 5. august 2010 #1 Skrevet 5. august 2010 Foreløpig har mannen min tatt en bleie om natten og han skifter også bleien før han drar på jobb på morgenen. Noen ganger ser jeg jo at han syns det er litt "unødvendig" at han tar bleien, i og med at jeg er våken likevel pga amming (jeg ammer vel mer eller mindre i søvne). Men vi mammaer skal jo på "jobb" vi også! Deilig med all den søvnen vi kan få.. Hvordan gjør dere det hjemme om natten? Dere som har en mann i vanlig 8-16.00 jobb, hvordan fungerer det best for dere?
abella Skrevet 5. august 2010 #2 Skrevet 5. august 2010 Da Knerten var så liten som din er nå tok jeg alt stell om natta selv om Knerten er flaskegutt. Pappaen sov ofte på eget rom. Jeg tok han også om morgenen siden vi ikke alltid sto opp samtidig med pappaen og han hadde det jo litt travelt med å komme seg avgårde. Pappaen tok han på ettermiddag + kveldsstell. I helgene sto vi opp annenhver dag. Men jeg synes ikke denne nattevåken var så veldig stress så det var greit for meg. Gubben hadde sikkert tatt han mer hvis jeg hadde spurt om det. Nå er mannen hjemme i permisjon og Knerten våkner ikke lenger på natta. Typisk, he, he :-)
Lille skatt og lillesøster Skrevet 5. august 2010 #3 Skrevet 5. august 2010 Min bæsjer ikke om natten, så her blir det ikke skiftet før morgenstellet. Hvis det hadde skjedd, hadde jeg ikke vekket mannen min for de 3 min det tar å skifte en bleie. Hvis du/ dere synes det er tungt å stå opp,ville jeg heller hatt bleier og våtservietter på soverommet og skiftet på sengen.
Sweet Amber Skrevet 5. august 2010 #4 Skrevet 5. august 2010 Jeg gjør stort sett alt på natta, siden jeg har permisjon og mannen jobber. Men i helgene hender det han står opp og ordner flaska med mme:) Når det er hans tur til å ha perm kommer jeg til å overlate all nattstytinga til ham i ukedagene, uten dårlig samvittighet. Bleieskift gjør vi uansett ikke på natta annet enn når det er bæsj og det er skjeldent faktisk:)
*LillaMeg* Skrevet 5. august 2010 #5 Skrevet 5. august 2010 De to første ukene så var jo han hjemme og da var begge oppe.. Nå som han er på jobb om dagene så tar jeg nattmatingen og evt bleieskift selv. Ser ikke vitsen med å vekke han for at han skal skifte bleie (Skifter kun drittbleier om natta, så det skjer ikke ofte). Og jeg føler at jeg har kommet inn i en grei rytme der, så han tar ikke nattmat i helger heller, syns det er mye bedre om han tar han om morgenen istede i helgene.. Han er våken uansett da, og jeg kn sove leeenge.. Det funker for oss.. Det har hendt at han har tatt nattmating om natta om han har vært våken elns, men jeg våkner uansett.
bitthen Skrevet 5. august 2010 #6 Skrevet 5. august 2010 Tar som regel alt stell på natta. er jo våken likevel..
Tjobing! Skrevet 5. august 2010 #7 Skrevet 5. august 2010 Tar alt selv, men mannen våkner som regel for å holde smokken på plass mens jeg varmer melk (flaskebarn) :-) Nå jobber han ikke vanlig 8-16, men vi har et barn fra før som han står opp med og leverer i barnehagen før jobb. Jeg sover så utrolig godt pga ammehormonene (var slik sist også) at det går greit, selv om jeg er opp en time pga mating og deretter pumping. Sovner fort og sover tungt når jeg føst sover :-) Bleieskiftet tar jeg i sengen når melken er klar.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 5. august 2010 #8 Skrevet 5. august 2010 Her tar jeg alt på natten. Mannen står opp og ordner/kjörer storesöster på 4 år i bhg för han går på jobb. Vi ligger til og med på forskjellig soverom om dagen for å slippe at alle våkner av hverandre. Greit for en periode...
Gjest Kira06 Skrevet 5. august 2010 #9 Skrevet 5. august 2010 Vi byttet mye på den første tiden, fordi vi hadde et kolikk-barn som "aldri" sov. Og hvis hun sov, så var det kun på brystet til en av oss. Jeg klarte ikke være oppe med henne 24 timer i døgnet, så far måtte trå til selv om han skulle på jobb neste dag. I den verste perioden fikk jeg sove fra 22-03, også fikk far sove fra 03-07 før han dro på jobb. Er såååå glad den tiden er over:) Ellers var det sjelden at vi byttet bleie på natten.
ett til! Skrevet 5. august 2010 #10 Skrevet 5. august 2010 jeg tar alt nattstell selv om gutten min bæsjer om natta fordi det er normalt jeg som våkner av at knerten er våken og lager lyd. jeg synes at jeg som faktisk ikke trenger å prestere hjernemessig neste dag (les:jobb)kan være litt trøtt neste dag.heller det enn at mannen som skal være på jobb i 8 timer skal være trøtt og uopplagt. Jeg kan faktisk legge meg og sove når gutten min sover om jeg er så desperat trøtt... Du sier at :"Men vi mammaer skal jo på "jobb" vi også! Deilig med all den søvnen vi kan få.." men jobben vår ER jo babyen! da synes jeg ikke vi kan plutselig likestilles fordi om det er natt!Selvsagt er helger noe annet enn hverdager og jeg sier ikke at pappan bestandig skal slippe unna nattstell,men nå du likevel er våken når du ammer så synes jeg faktisk det er litt for ille å vekke mannen slik at han må ta bleie når du likevel er våken... Ha stelleutstyr på soverommet da,så slipper du å engang forlate senga!
Gjest JuniGull2010 Skrevet 5. august 2010 #11 Skrevet 5. august 2010 Takk for svar folkens! Er greit å få noen synspunkter. Forsøker å innarbeide flere rutiner her nå, før hverdagen kommer for fullt! Han har hatt svært rolige dager på jobb i sommer, så jeg har ikke dårlig samvittighet for å be om hjelp til et bleieskift om natten! ;-) Men det blir jo annerledes utover høsten.
Gjest Skrevet 5. august 2010 #12 Skrevet 5. august 2010 Veldig sjelden den lille bæsjer på natta og gjør han det så sier han ganske klart fra med en gang, og da står jeg opp og skifter på ham. Ellers skifter pappaen bleia hans når han drar på jobb i sekstiden, vel og merke hvis babyen er våken da. Pleier å passe ganske bra med at han våkner og vil ha mat da. Sambo synes bare det er koselig å få en liten stellestund på badet med den lille før han drar, hadde det bare blitt stress for ham ville jeg nok tatt det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå