Gå til innhold

Om jeg ønsker meg jente....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal folk blande seg inn og si det blir like bra med gutt???? Ja det gjør det nok, man elsker barna sine like høyt uansett... Men hvorfor er det så forferdelig av meg og ønske meg jente???

Jeg skjønner ikke det.... Man ønsker seg mye rart.

Jeg ønsker meg ei lita frisk velskapt jente med ti fingre og ti tær,

Men jeg blir like glad for en liten velskapt gutt og skulle det vært noe i veien med barna så elsker man de like høyt for det....

Men jeg ønsker meg jente!!!! Og godta det, og handler ikke om at man ikke er like lykkelig for det at det blir gutt....

Blir bare så oppgitt når folk blir overrasket over at jeg ønsker meg jente... Er ikke snakk om og ønske seg så inderlig, for jeg har en fra før... Hvorfor kan jeg ikke unne samboern min en gutt??? Herregud, akkurat som tanke kraft kan påvirke kjønnet HA HA HA

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heilt einig med deg....

og eg og ønsker meg ei jente=)=)

Skrevet

Du bør faktisk ønske deg begge kjønn. Det er så moro å se forskjellene på gutter og jenter, helt fra de er små. Men helt ærlig. Jeg tror de fleste damer ønsker seg jenter, og de fleste menn ønsker seg gutter. For da får man noe som er kjent og som man kan.

Skrevet

Jeg er også enig med deg. Jeg har alltid ønsket meg døtre, aldri sønner. Men hadde jeg endt opp som guttemamma hadde jeg jo selvsagt blit verdens stolteste... Gråt av glede når de sa på UL at jeg ventet friske jenter - mest pga at babyene var friske, men også fordi jeg fikk jentene jeg har drømt om!

Skrevet

Hvorfor i all verden er det så viktig for deg å fortelle alle hvilket kjønn du ønsker deg? Det er for de fleste klinkende likegyldig.

Skrevet

Jeg ønsker meg også jente! Ferdig med den saken. :)

Skrevet

du kan tro at jeg fikk mange rare blikk da vi ventet jente nr 4:)

Alle sa "det hadde jo vært gøy med en gutt" og svaret mitt var at jeg var glad for at det var ei jente, tenk så lettvint med tanke på klær, leker ol.

Selvfølgelig hadde jeg jo med glede tatt i mot hvis det hadde blitt en gutt, men har ikke vært skuffa 1 sekund over at det blei ei jente.

Men det å føle det slik er visst ikke lov..

Skal også innrømme at jeg håpa at det blei ei jente alerede da vi begynte å planglegge nr 4, og det håpa faktisk mannen min også, så det er ikke alle mannfolk som ønsker seg gutter:o)

Men som du skriver så blir man jo selvfølgelig like glad i barnet uansett kjønn, men for oss så passa det rett og slett best med ei jente til:)

Så jeg skjønner hvordan du føler det:o)

Skrevet

Jeg har to gutter og er veldig glad for det. Jeg ser for meg at de blir bestekompiser. At de møtes for en øl, for å spille fotball og drar på gutteturer sammen. At de kommer på besøk til oss og spiser middag. To store, mørke gutter.

Men jeg er ikke redd for å si at jeg ønsker meg jente hvis vi noengang skal ha en til. En attpåklatt som passes på av storebrødrene sine. Som kan si "pass deg, ellers ringer jeg storebroren min!" Med brune krøller og mørke øyne som gutta løper etter.

Skrevet

Jeg også ønsket meg veldig en jente første gang. Denne gangen er det litt det samme, men av div. grunner har jeg litt mer lyst på jente (tette i alder, og har masse klær og dill dall i jentefarger).

Jeg vet også at de som har slitt med å få barn, eller har fått beskjed om det er noe galt med fosteret også har ønsket seg et spesifikt kjønn. Men når man får beskjed om at noe er galt, så tenker man mer på at det skal gå bra, enn hva slags kjønn det er vil jeg tro.

Jeg tror det er helt naturlig at mange kvinner ønsker seg jente og mange menn ønsker seg gutt. Det har noe med at det er kjønn vi kan identifisere oss med, og at når vi selv er hunkjønn, så er det lettere å forstå seg på hunkjønn. Også har man sikkert lyst til å ha barn som man kan dele felles interesser med. Noe som er lettere når man får et barn som er i samme kjønn som deg. Ikke nødvendigvis, men stort sett :)

Skrevet

Prekæs jeg har ikke noe glede av og spre budskapet om at jeg ønsker meg jente, men folk spør.

Jeg tenker som du skriver ovenfor om dine to gutter at de blir gode venner etterhvert, litt det jeg tenker og.

Men for all del, hva enn det blir så er det velkommen! :) Man elsker jo den lille i magen fra dagen en det blir stas uansett :)

Vi er fem søsken i vår flokk tre jenter og to gutter, jeg har et kjempe godt forhold til alle sammen!

Skrevet

Helt enig med deg vestlandsfanden!

Skrevet

Det er nok noe i det du sier! Er nok moro og se forskjellen på gutter og jenter! :)

Fikk du jenta først og så gutten eller gutt også jente?

Skrevet

Jeg har en sønn - og var så lykkelig da jeg fikk vite på UL at det ble en gutt!

Kan aldri se for meg at jeg skal få noen jente, og føler at det hadde blitt helt merkelig. Blir spennende og se hva en evt nestemann blir - uansett blir jeg fornøyd i allfall! :)

Hilsen strålende fornøyd guttemamma ;)

Skrevet

jeg har alltid ønsket meg gutt jeg. ble gravid så tenkte jeg ikke over hvilket kjønn jeg håpet på for det hadde vert akkurat det samme.. men ja jeg syns også det høres veldig feil ut slik mangen legger det frem : jeg vil ha jente og bare det, de er søtest av alle, snurrer tyggien å smiler. blææ. ser det bare for meg når folk sier det altså. hadde jeg gått å sagt noe sånn og fått motsatt kjønn hadde jeg følt at det hadde blitt på enmåte andrevalget pga at jeg gikk å kun ønsket det andre kjønnet. . bare mine tanker da :)

Skrevet

Det er egentlig ikke en vinkling jeg ikke har tenkt på.

Men det er ikke derfor jeg ønsker meg jente, jeg ønsker meg jente for jeg har en fra før....

Men egentlig det du sier om andrevalget er jo egentlig noe og ta innover seg! :)

Takk for alle tanker og syns punkter! :)

Skrevet

jeg ønsker meg søte, snille barn som har omtanke og empati for andre, som er lykkelig og har det bra med seg selv. om det er en gutt eller jente spiller vel ingen rolle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...