Gå til innhold

1 uke gammel og han vil ikke sove alene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig i går ville ikke lillegull sove for seg selv... ikke i vogna, ikke i senga, ville ikke ta sutten... Roet seg bare ved puppen og i senga våres... Men jeg sover jo ikke godt når han ligger ved siden av meg, prøve å legge dyne rundt han, men da bare våknet han... Hmmmm. syntes det er litt rart, han har sovnet selv både i vogna og i senga si uten problemer de andre dagene...

Noen tips??? HMmmm...

Han er jo lite da, men slitsomt hvis han ikke finner roen selv... For å ikke snakke om, såre brysvorter hvis han skal suge hele tiden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er litt rart at du synes det er rart. Han har ligget inntil deg i månedsvis og nå forventer du at han skal ligge alene etter bare en ukes "avvenning". De første dagene er de så utmattet av fødselen at de kan sove hvor som helst tror jeg.

Jeg vil anbefale deg å lese tråden "Til alle dere med babyer som foretrekker å sove på fanget den første tiden" litt lenger ned på siden.

Det med brystvortene går seg til :-) Hold ut, det er ikke mange dagene til det blir myye bedre!

Skrevet

Så liiiten tass da, må jo få ligge inntil den gode, varme mammaen sin:)

Ja, det er slitsomt med baby i sengen og vondt å amme (få tak i smokk!), men det går seg til. Tips etterhvert er å legge baby på lammeskinni sengen deres og flytte over i egen seng på skinnet, så h*n ikke våkner når det blir kaldt i ny seng. Prøv også varmeflaske.

Men jeg ville gitt ham litt tid, stakkar. Mange babyer som trenger maaaasse nærhet i lang tid- skaff evnt bæretøy:)

Lykke til:)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Ja, gutten vår var også sånn, men det er jo som jentene over nevner ikke så rart. Han begynte å sove i egen seng etter 1 uke hos oss, men han sovner gjerne sammen med oss om kvelden fremdeles, så flytter jeg han inn.Han er 7 uker nå. Man må liksom sette seg selv til sides de første ukene... Nå er han ikke sånn om natten lenger, men det skjer han har noen stunder på dagtid hvor han må sovne på fanget vårt. Jeg prøver noen ganger å legge med ned ved siden av han i senga vår og ta en liten lur sammen med han. Bare koselig det! :-) Oppvaska får bare fortsette å vokse!

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Ja, gutten vår var også sånn, men det er jo som jentene over nevner ikke så rart. Han begynte å sove i egen seng etter 1 uke hos oss, men han sovner gjerne sammen med oss om kvelden fremdeles, så flytter jeg han inn.Han er 7 uker nå. Man må liksom sette seg selv til sides de første ukene... Nå er han ikke sånn om natten lenger, men det skjer han har noen stunder på dagtid hvor han må sovne på fanget vårt. Jeg prøver noen ganger å legge med ned ved siden av han i senga vår og ta en liten lur sammen med han. Bare koselig det! :-) Oppvaska får bare fortsette å vokse!

Skrevet

Takker for svar jenter, er ikke det at jeg ikke skjønner at han trenger nærhet, var bare det at han liksom snudde helt om på alt... Fra å virke trygg til å ville ha kontakt 24/7 liksom...

Men det er vel med han som med alle andre, humøret og behovet svinger fra dag til dag... Også kommer barseltårer i tillegg... så følte meg litt hjelpesløs...

Sutt har vi foressten også, for han har hatt ett STOR sutte behov siden dag 1, men den var ikke bra nok i går:)

Nå sover han søtt i vogna si, og jeg kan nyte det vakre vesent og gleder meg allerede til han våkner og jeg kan få han på brystet...

Hormoner??? :) :)

Skrevet

Det går opp og ned med oss i denne perioden ;-) Og merd de små.

Jeg syntes også det var litt "rart" når det jeg var vant til at han hadde som mønster plutselig endret seg. De to første ukene var noe helt annet enn slik han er nå (nesten 5 uker).

Kos meg med armene fri nå når han sover for seg selv, og kos deg med han på brystet ditt når han våkner :-)

Skrevet

Ja, jeg vet hvordan du har det. For noen dager de første dagene er! Man er så utmattet at man tror man skal bryte sammen (og gjør det vel innimellom også), samtidig som man er høyt oppe og rusa på livet :-)

Mht. sugebehovet lærte vi et triks på barsel som var redningen for oss de første ukene. Bruk lillefingeren! Putt det ytterste leddet av fingeren inn i munnen på babyen. Pass på at hendene er rene (selvsagt) og hold fingeren slik at neglen kommer ned mot tungen slik at du ikke klorer opp ganen. Jenta vår responderte veldig godt på det også når smokken var uaktuell.

Life saver! (Eller skal vi si boob saver...)

Skrevet

Min lillemann ville bare sove på brystet til meg (evt andre) dag og natt. Hvis jeg prøvde å legge han ned, våknet han med det samme. På natta satt jeg med puter bak meg, og halvsov sittende. Gradvis kunne jeg fjerne 1 og 1 pute. Husker jeg fikk søstra mi til å komme på besøk så jeg kunne legge han på henne, og dermed sov han og jeg fikk gjort husarbeid :)

Tok vogna mer i bruk (vugget omså bare inne i stua) og da han var 2 mnd var den "bryst sovingen borte" - da var han vogngutt ;)

Nå er han 3,5 og sovner omtrent aldri på meg - savner det litt faktisk!!

Altså, det vil endre seg hele tiden. Bare ta på deg rumpetaske med: vannflaske, fjernkontroll, telefon, kjekspakke..og sett deg ned og kos.hehe

Skrevet

Kanskje han har økedøgn? Da vil de gjerne være på puppen hele tiden, og det bør de jo også, for å få opp produksjonen. Dersom det kommer plutselige endringer kan det jo fort være det.

Ellers kan du prøve å se når babyen svelger, dvs og når han bare sutter. Jeg begynte ganske tidlig å lure puppen ut av munnen når snuppa bare suttet på den. Om hun da ba om å få den igjen, fikk hun den, men jeg fjernet den om hun ikke spiste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...