Gå til innhold

skal fly idag, har sånn angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med flyskrekk og skal ut og fly hjem idag.. Jeg hater å fly og må fly om københavn.. Sliter veldig oghar problemer med å puste osv:( Har sånn angst.. ser for meg at flyet kræsjer idag osv:(

Er så bekymret for jeg ikke kommer meg hjem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det går fint :) gi det heller positive tanker. neste gang går du til legen når du vet du skal fly. da får du beroligende :) lykke til

Skrevet

Jeg har ikke lyst å ta beroligende...

Skrevet

Du får tak i tabletter som virker berolgiende UTEN å sløve. De virker nesten som reisesyketabletter. Du merker egentlig ingenting men alikevel slapper du veldig av.

Har ei venninne som også sliter med flyskrekk. Hun tar et par av disse og alt er bare som vanlig :)

Jeg fikk disse av henne en gang da jeg ikke hadde reisesyketabletter. Jeg merket ingenting rett og slett, bortsett fra at jeg kunne sitte å lese på bussen på vei til flyplassen, og DET kan jeg aldri gjøre ellers. Vet dessverre ikke hva disse heter, men det jeg vil frem til er at det finnes reseptbelagte midler som ikke sløver :)

Skrevet

okei, så bra,, jeg har ikke dette og skal fly med 737 boeing fly idag de er ganske trygge og SAS også?...

Jeg tenker kanskje t meg vin før jeg gå på flyet

Skrevet

Kan ikke annet enn å ønske deg masse lykke til!!

Jeg skal ut å fly i morgen, og gruer meg jeg også. Jeg tar beroligende, men de hjelper aldri. Angsten kommer liksom så langt innenifra. 5 timer med kaldsvetting, pusteproblemer, hjertebank, galloperende puls og en utrolig uro! Yey me, liksom...

Usj!

Skrevet

Ja jeg er elendig jeg må reise med tog først i 4 timer til flyplassen og vet ikke om jeg klarer turen dit.. ren terror!

Skrevet
:( gruer meg såååå fælt
Skrevet

Hold on, be strong :)

Har flyskrekk og angst i tillegg, og har denne følelsen hver gang jeg skal ut å fly (tar heller toget om det er en mulighet) Men tenker som så at det er ca 20.000 fly i luften daglig i hele verden. Det er veeeeldig sjeldent man hører om et flykrasj. Er du ikke enig? Tenk deg hvor mange avganger det er pr dag fra gardemoen, og det har ikke vært et kræsj der på, ja, noen gang? Vet det var et fly som rullet av rullebanen der for mange år siden, men det er eneste på mange år! Dvs at du har større sjanse for å vinne i lotto to ganger på rad enn å styrte med fly.

Lykke til. Jeg lover at det går helt fint!

Skrevet

Jeg har også skikkelig flyskrekk! Men klarte faktisk å ta Norwegian flyet i mai måned.2 timer i strekk,mer enn nokk for meg.

Skal fortelle deg litt om dette og noen gode råd.

Det var flere år siden sist jeg hadde tatt fly og minne fra siste turen var ikke glemt.Da skulle vi reise fra Gardermoen og fikk fullstendig panikk når flyet begynte å taxe på rullebanen.Sa til mannen min at nå går jeg av og må få gitt beskjed til flyvertinna før vi er oppe i luften.

Han tok meg bestemt i hånda og holdt meg nede i sete.Sa at jeg skal være med og at det skal gå bra.Jeg gråt stille,tårene trilla,hjertebank,svimmel,livredd..så døden foran meg.

Flyet oppførste seg normalt og vi kom oss hjem.Når man er redd så lytter amn til alle rare lyder.Hav time før vi landet måtte jeg spørre flyvertinna om lydene var normale.Helt normalt sa hun og smilte vennlig.Hun så at jeg var bekymret og spurte om jeg var redd.Ja svarte jeg og hun forklarte vennlig at de har begynt nedstigningen på en het normal måte.Hun hadde nokk sett noen ganger på meg under flyturen og hun merket at jeg var urolig.

Det er helt greit å si til flyvertinna at man er redd,da holder hun et øye på deg og kan forklare underveis.

Så gikk det år imellom neste flyging.Men i mai skjedde det.Hadde gardert meg med 2 vival tbl(fra ei venninne).Kun for å ha noe i bakhånda,visst jeg skulle få skikkelig angstanfall.

Det gikk over all forventning,tok ingen pillere på turen,hverken bortover eller tilbaketuren.Det var en psykisk greie,bare godt å vite å ha de der.

Men jeg var rolig og valgte å sitte ytterst på raden,så ikke engang utav vinduet!Det hjalp også.Prøvde å tenke at jeg satt i en buss og at jeg må stole på kapteinen og de som styrer flyet.

Men jeg så ofte på klokka,prøvde å lese mye og pustet avslappa...sev om det gikk mange tanker i hodet og ønsket meg bare ned på bakken.

Så er det urt å sitte midt på flyet og lengere frem,da kjenner man minst bevegelse.

Jeg gleder meg ikke til neste gang,men kjenner at jeg ikke er like redd lengere...så det er håp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...