Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom i dag over et lammeskinn på supertilbud.

Men det kunne godt vært litt kortere i hårene og mindre, så spørsmålet mitt er;

Kan jeg klippe lengden på hårene selv? Samt klippe det til slik at det passer vognbaggen?

OG hvor lenge må man lufte skinn for å få ut sauelukta? Eller bør man vaske dem før bruk uansett?

Håper noen har peiling:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lammeskinn er genialt! Du spør om mange ting her. Når det gjelder lufting og lukt og sånn, så vet jeg ikke helt. Dersom du syns det lukter vondt, kan du jo prøve å vakse det, men det er ull og vil nok lukte ull uansett.

Du spør også om å klippe det... Dersom du syns det for langhåret, kan du nok frisere det uten å ødelegge det. Så spørsmålet om å klippe det til i størrelsen. Det ville jeg ikke gjort. Når mini blir større vil du trolig finne ut at skinnet skulle vært større slik at mini kan bruke det i sengen. Våre brukte skinnet i sengen om vinteren nå i en alder av 3 og 4 år. Da hadde det vært glimrende om det var litt større. I vognen er det også greit med litt stort skinn når babyen er liten. Det blir lunt og godt med skinn opp over sidene på bagen. Eldstemann her er født i oktober, og vi brukte bare skinn og dyne første vinteren, fordi skinnet gjorde det så lunt i vognen at vi ikke trengte pose.

Men det er klart at dersom du klipper det litt, så kommer du jo ikke til å ødelegge varme-egenkaper eller noe slikt :) Lykke til!

Skrevet

Husk å bruke lanolinsåpe om du skal vaske lammeskinnet. Da holder skinnet seg mykt og godt etter vask!

Skrevet

Noen som vet om geite(killing)skinn fungerer like bra som lammeskinn?

Skrevet

Tusen takk for svar!

Kanskje lurt å ikke klippe størrelsen på det nei.. får tenke litt på det:)

Takk for gode råd:)

Skrevet

Er du sikker på at det er lammeskinn og ikke sau.

Om det skal ha ønsket effekt skal det være korthåret lammeskinn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...