Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Skal i bryllup om noen uker til en barndomskompis av min mann. Så da lurer jeg på: Hvor mye er vanlig å gi i gave for tiden? Har ikke vært i bryllup på sikkert 10 år...
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 har de ikke lagt ut ønskeliste et sted? man gir det man har råd til og føler er greit
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #3 Skrevet 4. august 2010 Er de goe venner oghar regelmessig kontakt eller er det sånn at de ikke har sett hervandre på årevis? Har din mann god kontakt med mannen og de er fremdeles for gode venner og regne så hadde jeg gitt gave for rundt 1000 lappen. Er de ikke fullt så gode venner og har sporadisk kontakt hadde jeg gitt gave for rundt 500 kr...
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #4 Skrevet 4. august 2010 Joda, gjesteliste er lagt ut. Så er mye å velge i, men jeg lurer på hvor mye man "bør" gi? Har litt dårlig med penger for tiden, så vil ikke blakke oss liksom, men vil jo ikke virke kjip og gjerrig heller... HI
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #5 Skrevet 4. august 2010 Jeg synes 500 kroner er nok hvis de ikke er bestekompiser. Jeg var i bryllup tidligere i sommer og vi ga 500 kroner. Det er egentlig mye penger. 1000 kroner er mer nære venner og familie.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #6 Skrevet 4. august 2010 I området jeg bor er det MYE til halv pris på glassmagasinet og tilbords. Har de ønskeliste på et av disse stedene, så er det bare å kjøpe for 300 og du har gave til 600. Skal selv i bryllup til lørdag og handlet bestikk som stod på ønskeliste. Det kostet egentlig 1299,- men fikk det for 599,-. Glimrende, så i og med at dette er et nært vennepar, kjøpte jeg to, slik at de har til 12 personer. jeg betalte 1200 og fikk varer for 2600:-)
Anonym bruker Skrevet 4. august 2010 #7 Skrevet 4. august 2010 Det var lurt! Er det salg i de butikkene om dagene, på ordinære varer? Ellers: de har sporadisk kontakt. Treffes kanskje 1 gang hver 3.måned eller noe. Og vi skal til kaffe. Har det noe å si på pris? Er 3-400 kr lite?? HI
Anonym bruker Skrevet 7. august 2010 #8 Skrevet 7. august 2010 Dt var salg på alt unntatt rosendal der jeg var. De reklamerte så fint med halv pris i hele butikken på glassmagasinet. Tilbords har 30-70%. Den prisen du har råd til er rett pris. Det finnes ikke noe fasitsvar på dette. Om du har råd til å kjøpe for 500, men får varen til 250 så betyr ikke det at du MÅ kjøpe for 250 til. Hvis du handler for 300 og får varer til 600 så er jo det bare bra:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå