Gå til innhold

Hadde dere klaget til styrer i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I barnehagen til gutta driver de å bygger, så de har sperret av halve uteplassen med sånne høye nettinggjærder, flyttet inngangen osv.

Når man skal inn og ut nå så m å man gå en annen vei, og man må da åpne en slags port, eller det er et sånt høyt gjærde som man løfter ene delen på og skjyver litt unna for å komme igjennom.

Saken er at minste gutten min som blir 2 i september kommer seg igjennom der, og på andre siden så er det jo byggeplass med gravemaskiner osv. De visste igår at han klarte dette, han hadde gjort det på dagen, og gjorde det når jeg henta han.

Da drev styrer og ped leder å snakka om hvordan de skulle løse dette.

Idag hadde de ikke gjort noenting, jeg kommenterte dette og fikk til svar at de hadde ikke gjort noe, men han hadde ikke prøvd å komme seg ut idag, og de skulle følge nøye med på han.

Er det godt nok? Han er en nysgjerrig liten tass som er glad i gravemaskiner.

Hva hvis det skjer noe med de andre barna, noen slår seg, noen krangler, de ansatte må hente plaster osv, da skulle man jo tro at det er fort gjort at de ikke har oversikt over gutten min....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, så lenge de er klar over problemet og faktisk ikke gjør noe for å sperre bedre så ville jeg ha klaget. De kan si de skal holde øye med gutten din alt de vil, men for det første vet jeg at de ikke klarer å se ham hvert sekund med andre barn å ta seg av, og for det andre vet de da ikke når noen av de andre barna finner ut av det samme og vil inn og leke med gravemaskin. Ikke godt nok, enkelt og greit.

Skrevet

Syns ikke du burde klage, men rett og slett ta det opp at det er en bekymring du har. Si at du er redd for det du skriver her. At du er redd for at din gutt skal plutselig få til å stikke av.

Jobber i barnehage selv, og det er jo slik at ofte så får noen skrubbsår og annet slik at vi kanskje ikke har det samme fokuset på alle samtidig. Men vi er fler på jobb som ser etter de andre da.

Vi har et spesielt barn som stadig "stikker av" (spesielt tilfelle) men dette er vi jo klar over. Slik at det blir alltid fulgt med på denne gutten. Kanskje de har det slik hos deg og, de er klar over at din gutt har lett for å vandre for å ville se på de spennende maskinene.

Så om du forklarer de at du er redd kan det godt hende at de allerede har en plan for hvordan dette takles :)

Det er ikke noe godt å gå rundt å være redd hvertfall, så syns absolutt du gjør det riktig med å ta det opp. :)

Skrevet

Hadde en sånn dårlig port i barnehagen til gutten min. En dag gikk han og en kompis ut og ned til veien. Bilene stoppet for dem, fordi de var redd de kunne gå ut i veien. De ble heldigvis oppdaget og tatt inn i igjen.

De var da i følge seg selv på vei hjem. De var 3 år... Ikke noe gøy

Skrevet

Jeg ville klaget, for selv om de er obs på det kan det plutselig være andre ting som skjer som gjør de uoppmerksomme, og det er virkelig ikke verdt sjansen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...